اصفهان؛

ایجاد 500 فرصت شغلی در طرح های کشاورزی تیران و کرون

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: 500 فرصت شغلی در یک سال گذشته در پروژه های کشاورزی شهرستان تیران و کرون ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حاج عابدی  افزود: افزایش گلخانه های سبزی و صیفی، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی و اجرای طرح نوین وافزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و زراعی از جمله عوامل ایجاد شغل در عرصه کشاورزی شهرستان تیران وکرون است.
 
وی بیان کرد: دوره های مهارتی ویژه کشاورزان، دامداران و فعالان حوزه دامپروری با همکاری واحد آموزش سازمان جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای برگزار شده که این دوره ها در تقویت دانش و افزایش عملکرد فعالان اقتصادی در این عرصه موثر بوده است.
 
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با اشاره به ظرفیت شهرستان تیران و کرون در کشت گیاهان دارویی، اظهارکرد: کشت گیاهان دارویی فرصتی برای ایجاد اشتغال و با سود آوری بالایی است که با برگزاری کلاس های آموزشی و تورهای گردشگری در منطقه با محوریت گیاهان دارویی افراد سرمایه گذار و جویای کار به این عرصه جهت دهی و راهنمایی شده اند.
 
وی ادامه داد: در فصل اوقات فراغت تابستان کلاس های آموزشی برای جوانان به منظور آموزش و ارائه مشاوره برای فعالیت های کشاورزی بر اساس توانایی ها و ظرفیت های شهرستان همانند کاشت گیاهان دارویی وگل های آپارتمانی برگزار می شود تا اینکه جوانان علاقه مند برای آینده شغلی خود سرمایه گذاری در این عرصه داشته باشند.
 
موسیر و زعفران از جمله محصولات با عنوان گیاهان دارویی است که در شهرستان تیران و کرون کاشت می شود که هم اکنون 90 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران است و 450 کیلوگرم زعفران برداشت می شود.
 
 
 
 
انتهای پیام/م
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.