علاقه ترامپ به تجارت با ایران به روایت نیویورک تایمز

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در مقاله‎ای به تمایل دونالد ترامپ برای تجارت با ایران و ورود به بازار این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز دوشنبه در گزارشی به تمایل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تجارت با ایران، با وجود صحبت هایی که برای منزوی کردن تهران از سوی مقامات این کشور مطرح می شود، پرداخت.

این روزنامه در گزارش خود نوشت: در زمانی که ترامپ از راهبرد منطقه‌ای خود در میان کشورهای سنی مذهب برای منزوی کردن ایران سخن گفته، تهران با متانت با این تهدید رفتار کرده است؛ چرا که دولت ترامپ عملا نشان داده که به دنبال ایجاد روابط تجاری با ایران است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود می نویسد: وقایع اخیر در ظاهر به نظر می رسد اخبار بدی برای ایران باشد. در نشست اخیر عربی- آمریکایی که در عربستان برگزار شد و ترامپ میهمان سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی بود، دو کشور قراردادی تسلیحاتی به ارزش 110 میلیارد دلار به امضا رساندند.

در حالی که مقامات ایران و آمریکا سخنان تندی علیه یکدیگر به کار برده‌اند، اما ایران منتظر است تا ناوگانی از هواپیماهای بوئینگ را در نتیجه دو قرارداد به ارزش 22 میلیارد دلار دریافت کند. همچنین شرکت بوئینگ و شرکت هوایی آسمان دو ماه پس از بر روی کار آمدن ترامپ، با یکدیگر قراردادی امضا کرده‌اند.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد: به نظر می رسد ترامپ که کمپین انتخاباتی او با شعار "نخست آمریکا" بر وعده احیای اشتغال صنعتی در آمریکا به میدان آمده بود، نمی خواهد قرادادی را که می تواند 18 هزار فرصت شغلی را فراهم کند، متوقف سازد.

ترامپ در طول کمپین انتخاباتی خود با حمله به توافق هسته ای ایران، آن را بدترین قرارداد نامید؛ اما در ماه های آوریل و مه سال جاری میلادی امتیازات زیادی را به ایران داد که سبب می شود توافق (هسته ای) به قوت خود باقی بماند و ایران بتواند روند تجارت جهانی را آغاز و بر پولهای بلوکه شده خود که دیرزمانی است، نزد آمریکاست، دست پیدا کند.

این روزنامه در ادامه می نویسد: دلایل دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد ترامپ آماده تعامل با ایران است؛ از جمله در نشست رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که پس از اظهارات تند ترامپ بیان شد، تیلرسون در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر تماسی از جانب محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دریافت کنید، چه کار خواهید کرد، گفت به این تماس پاسخ خواهد داد. وی در ادامه افزود: من تلفن خود را به روی هیچ فردی که قصد گفتگو و یا انجام مکالمه ای ثمربخش داشته باشد، قطع نمی کنم.


انتهای پیام/
    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
متاسفانه علاقه بعضي ها به مصرف كالاهاي امريكايي بيشتر از علاقه ترامپ به توسعه تجارت با ايران است.
من امروز در يك ساندويچ فروشي تعدادي زيادي سوس فلفل تند ٥٠ ميلي ليتري امريكايي ديدم جلوي چشم مردم براي فروش عرضه شده بود.
حتما خريدار دارد كه وارد كرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۱:۲۰ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
عالی میشه دیگه ازشر جنسای بنجل چینی راحت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
سیاست پدر و مادر ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
چه باحال مارو تروریست میدونه اونوقت میخاد با ما تجارت کنه خیلی با حاله ما رو چی فرض کرده؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
اهل تجارت است و همه چیز رو با پول محک میزنه نمیدونه که ایرانیها از دیرباز تاجر بوده اند اگر درهای امریکا رو واکنه هم ما و هم خودش سود میکنه
آخرین اخبار