سمنان;

آغاز برداشت گيلاس از باغات استان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز برداشت گیلاس در سطح 824 هکتار از باغات این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، لطف الله رضایی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : ایران جز 3 کشور اول تولیدکننده گیلاس در جهان است و استان سمنان نیز جز 15 استان برتر در زمینه تولید گیلاس در کشور است.

وی همچنین اشاره ای به سطح زیر کشت این محصول در استان کرد و افزود : 824 هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص دارد که شهرستان شاهرود با حدود 442 هکتارو تولید 4 هزارو 50 تن با عملکرد 1/9 تن در هکتار بیش از 50 درصد سهم استان را شامل می شود .

رضایی بیشترین ارقام موجود در استان  را تک دانه و سیاه مشهد و شیشه ای ذکر کرد و افزود : کار برداشت محصول در استان از اوایل خرداد شروع می شود و تا آخر تیر نیز به پایان می رسد .

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : اهمیت این محصول نه تنها به عنوان اولین محصول تولیدی درا واخر فصل بهار بلکه به دلیل ارزش غذایی بالای آن و منبع سرشار از منابع معدنی نظیر کلسیم ، پتاسیم ، منیزیم مورد توجه بوده است .
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.