خط روح الله/60

خاطره‌ رهبری از امام خمینی(ره)در باب شجاعت و نترسیدن از قدرت‌های استکباری

در این گزارش خاطره‌ رهبری معظم انقلاب اسلامی از امام خمینی(ره)، در باب شجاعت و نترسیدن از قدرت های استکباری را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش خاطره‌ رهبری معظم انقلاب از امام خمینی(ره)، در باب شجاعت و نترسیدن از قدرت های استکباری را می‌خوانید.
 
مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت‌کنندگان در اجلاس بین‌المللی اساتید دانشگاه‌ها و بیداری اسلامی، در صحبت‌های خود پیرامون «بیداری اسلامی»،  بیداری اسلامی را عمیق و گسترده خواندند و با اشاره به هراس دشمنان از عبارت «بیداری اسلامی» افزودند: آنها تلاش بسیاری می‌کنند تا عنوان «بیداری اسلامی» برای حرکت عظیم کنونی در منطقه به کار نرود زیرا دشمنان از بروز اسلام حقیقی و واقعی به شدت وحشت دارند.
 
ایشان در صحبت‌های‌شان بعد از اشاره به روایتی از رسول اکرم‌(ص) خاطره‌ای از امام خمینی‌(ره) را در باب شجاعت و نترسیدن از قدرت‌های استکباری بیان کردند که به شرح زیر است: «روایتى است از رسول مکرم اسلام، حضرت محمدبن‌عبدالله، که می‌فرماید: «لا تصلح عوامّ هذه الأمّة الاّ بخواصّها قیل یا رسول‌الله و من خواصّها قال العلماء»؛ اول علما را ذکر کرد، بعد چند دسته‌ى دیگر را.
 
بنابراین اساتید دانشگاه، فرزانگان و نخبگان علمى در هر کشورى می‌توانند سررشته‌دار حرکت مردم شوند؛ البته به شرط اخلاص، به شرط شجاعت، به شرط نترسیدن از دشمنان.
 
اگر ترس آمد، اگر طمع آمد، اگر غفلت آمد، اگر تنبلى آمد، کار خراب خواهد شد. اگر ترس نبود، شجاعت بود، اگر طمع نبود، اگر غفلت نبود، هوشیارى و بیدارى بود، آن وقت کار درست خواهد شد.
 
اوائل انقلاب، سى و یکى دو سال قبل از این، در یک قضیه‌ى بسیار مهمى، من و دو نفر دیگر که آن روز عضو شوراى انقلاب بودیم، از تهران رفتیم قم خدمت امام - امام آن وقت هنوز در قم بودند، تهران نیامده بودند - تا نظر ایشان را نسبت به آن قضیه و اقدام مهم بپرسیم.
 
وقتى قضیه را براى ایشان شرح دادیم، امام(ره) رو کردند به ما، گفتند: از آمریکا می‌ترسید؟ گفتیم: نه. گفتند: پس بروید اقدام کنید. ما هم آمدیم اقدام کردیم و موفق شدیم. اگر ترس آمد، اگر طمع آمد، اگر غفلت آمد، اگر گرایش‌هاى انحرافى پا در میان گذاشت، کارها مشکل خواهد شد.»
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار