اردبیل؛

پرداخت وام نوسازی به 1500 واحد مسکونی فرسوده در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال گذشته برای یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی فرسوده در استان اردبیل وام نوسازی پرداخت شد و امسال نیز برای یک هزار واحد این تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محبوب حیدری در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهارداشت: در بحث تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پروژه‌های امسال اداره راه و شهرسازی استان در سه حوزه احداث راه، بازآفرینی شهری و رونق مسکن برنامه‌ریزی شده که در حوزه احداث راه پروژه‌های متعددی از محل اعتبارات ملی و استانی تعریف شده است.

وی بیان کرد: از جمله مهمترین پروژه‌های راهسازی در استان امسال می‌توانبه احداث باند دوم جاده اردبیل به فیروزآباد با 15 میلیارد تومان و احداث باند دوم محور اردبیل به مشگین‌شهر با 30 میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد که تعیین پیمانکار برای این پروژه‌هاانجام شده و امسال اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: بهسازی راه اصلی جلفا-اصلاندوز-پارس‌آباد-بیله‌سوار با 7 میلیارد تومان اعتبار و بهسازی و بازیافت سرد محور خلخال- اسالم و نیز بهسازی راه اصلی رضی-امیرکندی با 10 میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌های استان در سال 96 است که از محل اعتبارات ملی اجرا می‌شود.

حیدری تصریح کرد: در بحث رونق بخش مسکن با مشارکت دولت و بخش خصوصی چهار پروژه در استان اجرا می‌شود که احداث پروژه تجاری، مسکونی و خدماتی ولایت اردبیل، احداث پروژه مسکونی 12 واحده و نیز احداث پروژه تجاری خلخال از جمله پروژه‌هایی است که با مشارکت دولت و بخش خصوصی در اردبیل اجرا خواهد شد.

وی گفت: در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده و واحدهای مسکونی در مناطق حاشیه شهر در سال گذشته یک هزار و 500 واحد مسکونی فرسوده در استان اردبیل از تسهیلات نوسازی واحدها استفاده کردند و امسال نیز برای استان یک هزار سهمیه تسهیلات نوسازی در نظر گرفته شده که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی در مورد احداث راه‌آهن اردبیل-پارس‌آباد نیز اظهار کرد:‌ احداث این راه‌آهن بعد از مکاتبات ابتدایی،در دو حوزه محیط زیست و پدافند غیرعامل اشکالاتی به این طرح وارد شد که با اقدامات انجام شده این مشکلات در طرح‌های مطالعاتی برطرف شده و در حال حاضر این پروژه به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده که امیدواریم تخصیص اعتبار مناسبی را برای این پروژه شاهد باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار