قزوین؛

دانش آموختگان دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت نام کنند

معاون امور اقتصادی استاندار گفت:: دانش آموختگان دانشگاهی دارای مدرک فوق دیپلم به بالا می‌توانند در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری افزود: در این طرح ملی تحصیلکرده‌ها با صنعت و تولید آشنا و به صورت موقت مشغول به کار خواهند شد.
 
دانش آموختگان دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت نام کنند
 
وی اضافه کرد: در اکثر مواقع واحدهای تولیدی و صنعت نیروی کار خود را از بین کارورزان انتخاب می‌کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: میزان دستمزد کارورزان یک سوم حداقل حقوق است که بین ۳۱۰ تا ۴۰۰ هزار تومان از سوی دولت پرداخت می‌شود.
 
وی افزود: کارفرماینی که نیروی خود را از بین کارورزان ثبت نام کرده در سامانه کارورزی جذب کنند حداقل به مدت دو سال از پرداخت ۲۳ درصد بیمه معاف هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار در ادامه با اشاره به راه اندازی تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها گفت: هدف از این طرح جمع آوری سرمایه خرد مردم است تا با مستمع کردن آن در خدمت آبادانی شهر قرار داده شود.

حبیبی با اشاره به شرایط تشکیل یک تعاونی گفت: حداقل نیم درصد از جمعیت شهرستان باید عضو این تعاونی شوند که این امر در شهرستان آوج انجام شده است.

وی در ادامه از راه اندازی کامل این تعاونی در شهرستان آوج تا عید سعید فطر خبر داد.
 
حبیبی اضافه کرد: فرمانداران دیگر شهرستان‌ها هم موظفند حداکثر تا پایان نیمه اول امسال یک تعاونی راه اندازی کنند.
 
معاون امور اقتصادی استاندار گفت: در افق یکسال استان پیش بینی شده از سوی ۱۷ دستگاه اجرایی ۲۰ هزار شغل ایجاد شود که برای تحقق این امر لازم است تا گزارش هفتگی از روند کار داده شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
31یا32لیسانس ها چکار کنند کارورزی
آخرین اخبار