محکومیت کهنه سرباز آمریکایی به 35 سال حبس به جرم پیوستن به داعش

یک کهنه سرباز آمریکایی به جرم تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به 35 سال حبس محکوم شد.

محکومیت کهنه سرباز آمریکایی به 35 سال حبس به جرم پیوستن به داعش
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، یک کهنه سرباز نیروی هوایی ارتش آمریکا روز چهارشنبه به جرم تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به 35 سال حبس محکوم شد.

محکومیت «تیراد پیو Tairod Pugh » کهنه سرباز نیروی هوایی ارتش آمریکا در دادگاه در حالی صورت گرفت که وی در سخنان خود خطاب به دادگاه، بار دیگر ادعا کرد بی گناه است. وی همچنین در سخنان خود، از نژادپرستی و اسلام هراسی در آمریکا انتقاد کرد.

«پیو» در جلسه استماع دادگاه فدرال «بروکلین» در این باره گفت: "من یک سیاهپوست هستم. من یک نظامی هستم. من از این کشور و قانون اساسی آن دفاع کردم. و خدمات من با بی احترامی به نامم پاسخ داده شد."

سخنرانی پیو در دادگاه نزدیک به نیم ساعت به طول انجامید. وی در سخنان خود تاکید کرد که هیچ اشتباهی مرتکب نشده است، و تنها به علت نژاد وی، با او برخوردی ناعادلانه صورت می گیرد.

از جمله مواردی که باعث محکومیت «پیو» شده است، می توان به وجود ویدیوهای تبلیغاتی داعش در رایانه همراه وی اشاره کرد. او همچنین در شبکه اجتماعی «فیس بوک»، مطالبی را در حمایت از گروه تروریستی داعش منتشر کرده بود.

وکیل مدافع پیو در پایان جلسه دادگاه در این باره اعلام کرد وی به حکم صادر شده اعتراض و فرجام‌خواهی خواهد کرد.

بر اساس اعلام مقامات دادستانی، «پیو» در سال 2015 بلیط یکطرفه ای را به مقصد ترکیه تهیه کرده بود و قصد داشت از آنجا به سوریه و قلمرو تحت کنترل داعش برود. وی در فرودگاه استانبول و توسط مقامات ترکیه در حالی بازداشت شد که نقشه قلمرو داعش و همچنین گذرگاه‌های مرزی سوریه را به همراه داشت. مقامات دادستانی همچنین نامه ای را که «پیو» خطاب به همسرش نوشته بود، روی دستگاه رایانه همراه وی پیدا کردند. وی در این نامه اعلام کرده بود در حمایت از داعش خواهد جنگید.

«پیو» در فاصله سال های 1986 تا 1990 به عنوان کارشناس الکترونیک هوانوردی در نیروی هوایی آمریکا خدمت می کرد. وی سپس در فاصله سالهای 2009 تا 2010، برای ارتش آمریکا در عراق مشغول به خدمت شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار