دولت ترامپ شرایط جدید اخذ روادید آمریکا را تصویب کرد

دولت "دونالد ترامپ" همانطورکه وعده داده بود، شرایط سخت تری را برای اخذ روادید آمریکا تعیین کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، شرایط جدید اخذ روادید این کشور را برای متقاضیان سخت‌تر کرد؛ بطوریکه از این پس سوابق کاری و مسافرتی متقاضیان طی 15 سال اخیر مورد بررسی قرار می‌گیرد و ایمیل‌ها و فعالیت‌های 5 سال گذشته آنان در شبکه‌های اجتماعی نیز چک می‌شود.

قوانین جدید در راستای محدود کردن هر چه بیشتر سفر به آمریکا تصویب شد. با وجود مخالفت‌های گسترده از سوی نهادهای آموزشی و مردمی، این طرح 23 مه به دفتر مدیریت و بودجه آمریکا ارائه شد و سرانجام به تصویب نهایی رسید.

منتقدان قانون جدید می‌گویند پرسش‌های جدیدی که برای صدور روادید در نظر گرفته شده است بیش از حد موشکافانه است بطوریکه روند صدور روادید را برای دانشجویان و محققانی که قصد ورود به آمریکا دارند بسیار طولانی خواهد کرد.

در قوانین جدید، مقامات کنسولی آمریکا می‌توانند درخواست اخذ شماره‌های پیشین گذرنامه افراد، آدرس‌های ایمیل و یا اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی در 5 سال اخیر، شماره تلفن‌ها و یک بیوگرافی کامل از اطلاعات شغلی 15 سال گذشته شامل آدرس‌ها، استخدام‌ها و سابقه سفرها را از متقاضیان مطالبه کنند.

همچنین برای متقاضیان روادید از 6 کشور مسلمانی که مشمول تحریم مهاجرتی ترامپ شده اند - از جمله ایران - پرسشهای خاص و جداگانه ای برای پاسخ دادن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار