دستور وزیر ارشاد مبنی بر بازبینی فیلم‌های توقیفی

در پی نامه اصغر نعیمی یکی از کارگردانان کشورمان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری دستوراتی داد.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی نامه اصغر نعیمی یکی از کارگردانان کشورمان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای به رئیس سازمان سینمایی، سمعی و بصری دستوراتی داد.

متن نامه سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

جناب آقای حیدریان
با سلام

گاهی حضوری اطلاع داده می‌شود یا در نشریات، روزنامه‌ها و فضای مجازی می‌خوانم که نسبت به بلاتکلیف ماندن برخی فیلم‌های توقیفی از دولت قبل تاکنون انتقادها و گلایه‌هایی وجود دارد.

شما به خوبی واقف هستید که توقیف هر فیلم یا هر اثر هنری و فرهنگی هم حبس و اتلاف منابع و سرمایه‌های مادی و هم بی‌ثمر شدن رنج و کوشش شماری از انسان‌های هنرمند و فرهیخته است و مهم‌تر، محتمل است که توام با تضییع حق‌الناس و حقوق فرهنگی تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران باشد.

 سلب چنین حقی باید با رعایت تام و تمام حقوق شهروندی و قانونی و مستندات موجه و غیرسلیقه‌ای افراد و نیز امکان دفاع فرد از حق فرهنگی خود صورت گیرد.

با توجه به اهتمام شایسته جنابعالی در تشکیل کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی دستور فرمایید با رعایت حق‌الناس و قوانین و ضوابط مربوط، هر چه سریع‌تر و به فوریت و جدیت به این موضوع رسیدگی و گزارش آن برای بنده ارسال شود و ظرف مدت دو ماه پرونده فیلم‌های توقیفی بسته شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار