دانش‌ آموزان پایه نهم استان بوشهر هدایت تحصیلی می‌شوند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش بوشهر گفت: با پایان یافتن امتحانات خرداد و اعلام نتیجه ، ۱۴ هزار دانش آموز پایه نهم استان برای انتخاب شاخه و رشته هدایت تحصیلی می‌شوند.

دانش‌ آموزان پایه نهم استان بوشهر هدایت تحصیلی می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حسین درتاج ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه بیشتر دانش‌آموزان  و خانواده آنان  رشته‌های  نظری به ویژه علوم تجربی را عامل موفقیت تحصیلی خود در آینده می‌دانند اظهار داشت: متاسفانه بیشتر توجهات دانش آموزان و والدین بر روی رشته‌ های نظری و به ویژه علوم تجربی است و این امر  ناشی از تصوراتی است که  درباره آینده شغلی خود دارند.

وی با بیان اینکه  50 درصد دانش آموزان استان بوشهر در شاخه نظری  تحصیل می‌‌کنند افزود: این درحالی است که بیشتر فارغ التحصیلان این رشته به سبب تعدد و تراکم  بیش از حد داوطلبین در رسیدن به رشته‌های  مورد دلخواه خود  در دانشگاهها ناکام می‌مانند و شانس قبولی کمتری در کنکور دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه رشته‌های فنی و مهارتی مانند کار و دانش شانس بیشتری  برای دانش‌آموزان در ایجاد اشتغال آنان فراهم می‌آورد گفت: انتظار می‌رود اولیای دانش آموزان با انتخاب رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش مسیر شغلی و  آینده فرزندان خود را تضمین کنند.

درتاج با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان  کار و دانش وارد بازار کار می‌شود خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 70 درصد فارغ التحصیلان شاخه فنی و حرفه‌ای و  کاردانش وارد بازار کار می‌شوند که این میزان برای شاخه نظری کمتر از 40 درصد برآورد شده است.

وی با بیان اینکه قبولی دانش آموزان تجربی استان بوشهر در دانشگاهها 24 درصد است افزود: این میزان برای رشته‌های ریاضی و علوم انسانی 65 درصد است که نشان از دشواری رشته تجربی در مسیر شغلی دارد، هرچند بسیاری از دانش آموزان و خانواده‌هایشان آن را دارای موقعیت بهتری می‌دانند.

معاون آموزش وپرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه نهم استان بوشهر هدایت تحصیلی می‌شوند بیان کرد:برای هدایت تحصیلی و  انتخاب آگاهانه شاخه و رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم  استان بوشه بستر لازم فراهم است.

درتاج با بیان اینکه هدایت تحصیلی براساس امتیازات کسب شده توسط دانش آموزان انجام می‌شود گفت: در مجموع 100 امتیاز برای انتخاب رشته و هدایت تحصیلی  دانش‌آموزان پایه نهم درنظر گرفته شده است.

وی  از هدایت تحصیلی 14 هزار دانش‌آموز پایه نهم در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: با پایان یافتن امتحانات خرداد و اعلام نتیجه ، 14 هزاردانش آموز پایه نهم استان بوشهر برای انتخاب شاخه و رشته هدایت تحصیلی می‌شوند.

معاون آموزش وپرورش استان بوشهر با اشاره به  رویکرد انتخاب آگاهانه و آزادانه  و توجه به توسعه متوازن شاخه ها و رشته‌ها شامل کاردانش، فنی وحرفه‌ای و نظری، خاطرنشان کرد: در هدایت تحصیلی عناصر  مختلفی  از جمله دانش آموز، والدین، دبیران، مدیر مدرسه و مشاور  مشارکت دارند و در این فرآیند علاوه بر عناصر مذکور  عملکرد تحصیلی  دانش آموز و آزمونهای مشاوره‌ای  نقش دارند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.