دومین روز تظاهرات خشونت‌آمیز مردم افغانستان در کابل/ برقراری امنیت، خواسته معترضان

تظاهرات خشونت‌آمیز مردم افغانستان در مرکز کابل پایتخت این کشور وارد دومین روز خود شد.

دومین روز تظاهرات خشونت‌آمیز مردم افغانستان در کابل/ برقراری امنیت، خواسته معترضان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ای پی تی ان، تظاهرات مردم افغانستان در کابل که روز گذشته به مرگ چند نفر منجر شده بود، روز شنبه ادامه یافت و وارد دومین روز خود شد.

روز گذشته، بیش از هزار نفر از شهروندان افغانستان با برگزاری تظاهرات تقویت امنیت را در کابل پایتخت خواستار شدند. این تظاهرات در پی انفجار مهیب خودرو بمب‌گذاری شده در کابل برگزار شد که بر اثر آن بیش از نود نفر از شهروندان افغانستان کشته شده و بیش از چهارصد و پنجاه نفر دیگر هم زخمی شده بودند.

بسیاری از معترضان شب گذشته را در دو چادر بزرگ در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری افغانستان و در نزدیکی محل وقوع انفجار اخیر سپری کردند.

پلیس افغانستان روز جمعه همه مسیرهای منتهی به محل استقرار کاخ ریاست جمهوری این کشور و همچنین محله استقرار مراکز دیپلماتیک کشورهای خارجی را در کابل مسدود کرد و برای تردد مردم و خودروها هم محدودیت هایی را اعمال کرد.

روز جمعه مردم معترض افغانستان به سمت نیروهای پلیس که گلوله های پلاستیکی به سمت معترضان شلیک می کردند حمله‌ور شدند که این اقدام به زد و خورد میان معترضان و نیروهای پلیس افغانستان منجر شد. پلیس افغانستان بعد از این اقدام معترضان با دستگاه های آب پاش و گاز اشک آور تلاش کرد معترضان را متفرق کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار