ارتقای سطح علمی و تجاری سازی محصولات هدف اصلی پارک های علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: تجاری سازی محصولات و تبدیل علم به ثروت از جمله اهداف اصلی پارک های علم و فناوری است.

ارتقای سطح علمی و تجاری سازی مصولات هدف اصلی پارک های علم و فناوری
جعفر صدیق رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه های پارک علم و فناوری اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر دانشگاه تبدیل به نسل سوم و کارآفرین شدن بوده و همین امر سبب ارتقای جایگاه بین المللی و توسعه زیرساخت ها می شود.

وی عنوان کرد: با ایجاد شهر دانش در پارک علم و فناوری زمینه رشد بیشتر شرکت های دانش بنیان در دانشگاه فراهم می شود و این کار نظام دانشگاه را به صنعت و جامعه نزدیک و سبب ایجاد ارتباطی مستحکم می شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تاکید کرد: شرکت های مستقر در پارک محصولات خود را به صورت فناوری و در راستای تجاری سازی با برنامه ریزی از پیش تعیین شده تولید می کنند که سعی در رسیدن به اهداف مورد نظر در پارک ها داریم. 

وی ادامه داد: پارک های فناوری نقشی اساسی و محوری در شکل گیری شرکت های فناور دارند و این مکان ها محلی مناسب برای تحقیق و توسعه ایده های کاربردی و خلاقانه است.

صدیق یادآور شد: پارک های فناوری وظیفه تولید ملی و ارتقای سطح کیفی علم کشور را بر دوش می کشند که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این زمینه به بهترین نحو عمل می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار