فرهنگ سازی در خصوص توسعه رشته های فنی حرفه ای و کاردانش

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: رشته های فنی حرفه ای و کاردانش از جمله رشته هایی است که در بازه زمانی کمتر امکان ورود دانش آموزان را به بازار کار و اشتغال فراهم می کند .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اردشیر معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان توسعه این رشته ها را منوط به فرهنگ سازی در جامعه عنوان کرد و گفت: توسعه کارآفرینی و تولید در گروه توسعه رشته های فنی و مهارتی است . 

وی افزود: با بستر سازی و آگاهی بخشی مناسب به والدین  باید این بینش در سطح جامعه ایجاد گردد که دانش آموزان با ادامه تحصیل در رشته های فنی و مهارتی می توانند آینده تحصیلی و  شغلی  بهتری داشته باشند .

اردشیر توفیقات آموزش و پرورش ناحیه یک خرم آباد را نشان دهنده مدیریت کارآمد و اثر بخش عنوان کرد و گفت: این توفیقات انتظارات بیشتری را ایجاد می کند و ضرورت دارد با برنامه ریزی منسجم و اصولی روند توفیقات با شیب بیشتری تداوم یابد . 

وی  افزود : باید رشته های تحصیلی به طور متوازن توسعه پیدا کند و انتخاب رشته  تحصیلی دانش آموزان با توجه به علائق ، استعداد و توانمندی  آنان و نیاز جامعه و بازار کار مشخص شود.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.