شهرکرد؛

یک هزار بیمار مبتلا به ام اس در چهارمحال و بختیاری

یک هزار بیمار مبتلا به ام اس در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ خدابخش مرادی رئیس انجمن حمایت از بیماران خاص و ام اس چهارمحال و بختیاری گفت: این انجمن بیش از دو هزار بیمار خاص شامل مبتلایان به ام اس، تالاسمی، سرطان، دیابت و بیماران دیالیزی را پوشش می‌دهد که یک هزار نفر از این تعداد، مبتلا به ام اس هستند.

وی افزود: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به ام اس در استان را زنان تشکیل می‌دهند.

مرادی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری رتبه چهارم کشور در آمار مبتلایان به ام اس پس از استان‌های تهران، مرکزی و اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: بیشتر مبتلایان به ام اس در چهارمحال و بختیاری هم مربوط به شهر شهرکرد مرکز استان می‌باشد.

به گفته مرادی؛ قیمت بالای برخی داروها، کمبود پزشک متخصص در استان، مشکلات اقتصادی خانواده بیماران و کمبود وسایل توانبخشی از مهم‌ترین مشکلات بیماران مبتلا به ام اس در چهارمحال و بختیاری است.

«اِم‌اِس» (MS) یا تصلب بافت چندگانه، یک بیماری التهابی و از بیماری‌های شایع سیستم عصبی مرکزی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بیند. این آسیب دیدگی می‌تواند با ایجاد اختلال در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند، باعث به وجود آمدن علایم و نشانه‌های جسمی شود.

علت بروز بیماری ام اس ناشناخته است و علایم اولیه آن شامل اختلالات عصبی، کاهش دید، خستگی و دردهای جسمی، گرفتگی ماهیچه‌ها و اختلال در تکلم می‌باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.