در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بلاهایی که با خرید پنیرهای باز فله ای سرتان می آید/ پنیرهایی باز با طعم آلودگی و میکروب

رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت با اشاره به برخی تخلفات لبنیاتی ها گفت: پنیرهای باز فله ای خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارد که باید از خرید آنها اجتناب کرد.

فروش شیر فله ای در لبنیاتی ها ممنوع است/بلاهایی که با خرید پنیرهای باز فله ای سرتان می آید/ پنیرهای باز با طعم آلودگی و میکروبخسرو صادق نیت رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مراکز عرضه لبنیات سنتی مجوز فروش شیرخام ندارند، اظهار کرد: در این مراکز نباید شیر خام به فروش برسد و آنها تنها می‌توانند فرآورده‌های حاصل از شیر را عرضه کنند.
 
وی افزود: شیر باید در مراکز لبنیاتی فرآورده شود تا احتمال آلودگی آن به حداقل برسد، در صورت مصرف شیرخام خطر انتقال بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام وجود دارد که یکی از آنها تب مالت است، در صورتی که شیر آلوده به باکتری بیماری تب مالت باشد می‌تواند منجر به آلودگی شیر و انتقال بیماری به انسان می‌شود که خطر جدی برای سلامتی بدن دارد و در صورت ابتلا فرد به این بیماری درمان آن ساده نیست.
 
رئیس اداره بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم به هیچ وجه شیرخام از لبنیاتی‌ها خریداری نکنند و در صورت مشاهده عرضه شیرخام در لبنیاتی‌ها با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس گرفته و تخلفات را گزارش کنند و بازرسان بهداشت محیط با اقدام سریع برخورد جدی با متخلفان انجام می‌دهند.
 
وی عنوان کرد: شیر قبل از آنکه محصولی از آن تهیه شود باید جوشانده شود تا میکروب‌های خطرناک آن از بین برود و اگر این کار صورت نگیرد هر فرآورده ای که از این شیر تهیه شود می‌تواند آلوده به میکروب باشد و باعث ابتلا به بیماری‌ها شود.
 
صادق نیت با اشاره به محصولاتی که از خرید آنها باید اجتناب کرد، گفت: در محصولاتی مانند ماست و دوغ به دلیل آنکه شیر جوشانده می‌شود احتمال آلودگی به میکروب از بین می‌رود، اما در فرآورده هایی مانند پنیر این کار انجام نمی‌شود و به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که مردم پنیرهای پاستوریزه کارخانجات را خریداری کنند. 

وی یادآور شد: پنیرهای غیرپاستوریزه باید به مدت طولانی در آب نمک غلیظ قرار بگیرند تا آلودگی آنها از بین برود به همین دلیل توصیه ما خرید محصولات بسته بندی و پاستوریزه کارخانجات است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.