در محضر مجتهدی؛

خداوند با فضلش با ما برخورد می کند

آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) :خداوند با فضلش با ما برخورد می کندو اگر بخواهد با عدلش با ما معامله کند، کار ما بسیار سخت است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)می گوید:دعایی وجود دارد که در آن جمله ای است که می گوید :خدایا به فضلت با ما برخورد کن و با عدلت با ما رفتار نکن

مرحوم مجتهدی در شرح این قسمت از دعا می گوید:خداوند با فضلش با ما برخورد می کندو اگر بخواهد با عدلش با ما معامله کند، کار ما خراب است.

ایشان در ادامه با نقل داستانی از فردی در همین مورد می گوید:در زمان های قدیم فردی می گفت:خدایا ما این همه نماز می خوانیم و روزه می گیریم تازه منت هم سر ما می گذاری؟ خدایا تو با عدلت با ما برخورد کن نمی خواهد با فضلت با ما معامله کنی.

ایشان ادامه می دهد:چند وقت بعد آن شخص به خاطر ارتکاب به جرمی به اعدام محکوم شد او را به پای چوبه دار بردند پیغمبر زمان گفت:تو از خدا خواسته بودی و گفتی که خدایا با عدلت با من برخورد کن .روزی تو یک سوزن توی چوبی کردی بعد پای مگسی را بستی و با آن چوب سوزن دار آن مگس را اعدام کردی .حالا هم باید اعدام شوی چون که خودت از خدا خواستی که با عدل با تو برخورد کند.تو جان جانداری را گرفتی و حالا باید جان خودت گرفته شود.

آیت الله مجتهدی تهرانی (ره)در انتها با اشاره به آیه 30 سوره مبارکه شورا به فضل خداوند اشاره دارد و می گوید:خداوند در این آیه می گوید:《هر پیشامدی که برای شما می شود محصول کارهای زشت خود شماست و خداوند بسیاری از کارهای زشت ما را نادیده می گیرد》.این آیه تصریح می کند که خداوند با فضلش با ما برخورد می کند.اگر خدا بخواهد همه چیز را مو به مو محاسبه کند عدل است.

منبع:کتاب احسن الحدیث، ص27

انتهای پیام/
برچسب ها: فضل ، عدل الهی ، معامله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.