در کنفرانس WWDC 2017 اپل چه گذشت؟

شرکت اپل شب گذشته در کنفرانس WWDC 2017 از جدید ترین دستاورد های خود رونمایی کرد.

WWDC 2017
به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت اپل طبق رسم هر ساله خود، امسال هم کنفرانس WWDC 2017 را برگزار کرد. این کنفرانس از امروز (15 خرداد) تا 19 خرداد در کالیفرنیا برگزار می شود که مهم ترین اتفاقات آن در روز اول رقم می خورد. شرکت اپل در کنفرانس های WWDC به معرفی جدید ترین دستاورد های خود می پردازد.
 
 مهم ترین بخش های کنفرانس WWDC 2017 شرکت اپل، معرفی نرم افزار ها و سخت افزار های تازه، رونمایی از جدید ترین محصولات و سیستم عامل هایش است. در این مطلب قصد داریم تا گزیده ای از کنفرانس WWDC امشب را برای شما ارائه دهیم.
 
 
 ساعاتی پیش، تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2017) از ویژگی‌های جدید iOS 11 رونمایی کرد. به این ترتیب میلیون‌ها کاربر تلفن‌های هوشمند آیفون و آیپد قادر خواهند بود از این پس این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها را در گوشی‌های خود دریافت کنند. در این رویداد سالانه که در سن‌خوزه ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد ویژگی‌هایی همچون تغییراتی در پیام‌ها، Apple pay، App Store و ... نمایش داده شد. بنا به اعلام شرکت اپل، iOS 11 به همراه iPhone 8 و iPhone S در پاییز سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.
 
 
 شرکت اپل در کنفراس WWDC 2017 از نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی IOS 11 رونمایی کرد. یکی از مهم ترین تغییرات و ویژگی اضافه شده در این نسخه که برای ایرانیان اهمیت بسیاری دارد، اضافه شدن کیبورد فارسی به آیفون است.
 
بنابراین از این پس کاربران فارسی زبان دیگر لازم نیست از کیبورد های عربی برای تایپ استفاده کنند و یا نرم افزار های جانبی را برای فارسی نوشتن به کار ببرند. تصویری که در زیر مشاهده می کنید متعلق به نسخه آزمایشی آی او اس 11 است و ممکن است کیبورد فارسی در نسخه نهایی حذف شود.
 
 
 یکی از مهم ترین اتفاقت کنفرانس WWDC 2017 اپل، معرفی watchOS 4 بود. اپل در این کنفرانس از نسخه چهارم واچ او اس رونمایی کرد. اپل در watchOS 4، امکانات واچ فیس را ارتقا داد و از این پس، واچ فیس ها می توانند بر اساس زمان و مکان به روز شوند و از سیری نیز پشتیانی کنند. بنابر این واچ فیس می تواند اطلاعاتی مانند زمان طول و غروب خورشید، زمان پرواز محاسبه و لوازم هوشمند را کنترل کند.
 
 
WWDC 2017
 شرکت اپل طبق رسم هرساله خود در کنفرانس WWDC 2017 از محصولات و امکانات جدید خود رونمایی کرد. یکی از مهم ترین دستاورد ها که در این کنفرانس معرفی شد، اضافه شدن قابلیت اشتراک گذاری موسیقی ها به Apple Music است. شرکت اپل قصد دارد تا با معرفی آی او اس 11، امکان جدیدی را به نام "friends are listening" به نرم افزار Apple Music اضافه کند. اپل با این قابلیت سعی کرده تا نرم افزار اپل موزیک را به یک شبکه اجتماعی شبیه کند.

شما در بخش "friends are listening" می‌توانید کسانی را دنبال و مشاهده کنید که آن ها اخیرا چه موسیقی‌هایی را گوش داده اند و چه مواردی را لایک کرده اند.
 
 
 شرکت اپل طبق رسم هرساله خود در کنفرانس WWDC 2017 از محصولات و امکانات جدید خود رونمایی کرد. یکی از مهم ترین دستاورد ها که در این کنفرانس معرفی شد، اتصال iMessage به iCloud است. اتصال iMessage به iCloud به این معنا است که اگر شما پیامی را در گوشی خود دریافت یا حذف کنید، این عملیات در دیگر محصولات اپل که آی کلود شما در آن وارد شده نیز اعمال می شود.
 
از دیگر تغییرات ایجاد شده در آی مسیج، اضافه شدن امکان بک‌آپ گیری است. شما می توانید از این پس از پیام های خود پشتیبان تهیه کنید. همچنین  آی‌مسج با سرویس Apple Pay نیز یکپارچه‌سازی می شود.
 
 
WWDC 2017

شرکت اپل طبق رسم هرساله خود در کنفرانس WWDC 2017 از محصولات و امکانات جدید خود رونمایی کرد. اپل در این کنفرانس از آی‌پد پروی 10.5 اینچی جدید خود رونمایی کرد و آی‌پد پروی 12.9 اینچی قبلی را با مشخصات سخت افزاری جدید معرفی کرد.
 
 آی‌پد پروی 10.5 اینچی، در ابعاد همان آی‌پد پروی 9.7 اینچ عرضه می شود با این تفاوت که با حذف شدن حاشیه ها، صفحه نمایش بزرگ تر می شود. صفحه نمایش های این دو آی پد جدید این توانایی را دارند تا نیم برابر بیش تر از دیگر محصولات اپل روشنایی دهد.
 
 
WWDC 2017 
شرکت اپل در کنفرانس WWDC 2017 از آی مک جدید خود رونمایی کرد. iMac Pro که رایانه ای فوق حرفه ای  است بنا به گفته این شرکت قدرتمند ترین رایانه این شرکت از زمان تاسیس تا امروز محسوب می شود.
 
iMac Pro دارای پردازنده مرکزی 18 هسته ای شرکت زئون و پردازنده گرافیکی Random Vega ( GPU جدید با حافظه پهنای باند بالا ) است.  این پردازنده  گرافیکی قدرتمند  که مجهز به تراشه ADM Radeon Vega  ساخت شرکت ADM است توان محاسباتی برای Single Precision را با قدرت پردازشی 11 ترافلاپ و برای Half Precision  را با قدرت پردازشی 22 ترافلاپ دارد.
 
WWDC 2017 
 رونمایی اپل از بلندگوی هوشمند هوم پاد
این بلندگوی هوشمند سیاه و سفید همراه با یک ووفر کوچک و شش بلندگو در بالا عرضه می شود. کاربر باید جهت فعال کردن این بلندگو  عبارت Hey, Siri را به زبان آورد تا شعاع نور موجی شکلی از بالای بلندگوی یاد شده ساطع شود. از هوم پاد می توان برای یادآوری امور مختلف، برنامه ریزی و مدیریت فعالیت های روزانه، طرح سئوالات مختلف و ... استفاده کرد.

لازم است بدانید؛ این بلندگو با گوشی آیفون هم سازگار است و لذا می توان برای صدور دستورات از این تلفن همراه هم استفاده کرد. در این بلندگو از پردازنده A۸ استفاده شده است. بلندگوی هوشمند یاد شده قادر به درک ابعاد و وضعیت ظاهری و نحوه معماری هر اتاق است و لذا تن و قدرت صدای خود را بر همین مبنا تنظیم می کند.
 
 
WWDC 2017 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار