بهترین وسیله برای بهبود مشکلات چشمان کودکان

مشکلات چشمی به ویژه نزدیک بینی یک پدیده شایع در عصر کنونی است و بسیاری از کودکان از سنین خردسالی به آن مبتلا هستند، تا زمان بزرگسالی و درمان کامل، استفاده از برخی روش‌های درمانی ساده می‌تواند موثر باشد.

لنز چشمی تماسی بهترین وسیله برای چشمان کودکانبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ معمولاً کودکان تمایل چندانی به استفاده از عینک برای درمان و کنترل عیوب انکساری چشم خود ندارند، آنها معمولاً عینک را به چشم نمی‌زنند یا به دلیل مقایسه با دوستان، اقوام و همکلاسی‌ها در مدارس از این وسیله استفاده نمی‌کنند.

عدم استفاده از عینک می‌تواند منجربه پیشرفت مشکلات بینایی در کودکان همزمان با افزایش سن شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند با در نظر گرفتن مسائل ایمنی والدین از لنزهای تماسی نرم برای فرزندان خود استفاده کنند.

کارشناسان دانشگاه کالج هوستون آمریکا این نتایج را با تحقیق بر روی گروهی از دانش آموزان در بازه سنی ۷ الی ۱۹ سال بدست آورده اند.

یکی از نگرانی‌ها در خصوص استفاده از لنزهای تماسی احتمال عفونت‌های میکروبی است که در صورت نظارت دقیق والدین بر کودکان، خودداری از استحمام، شنا یا خوابیدن در حالی که لنز بر چشم است و نیز دست نزدن به لنز با دستان آلوده خطر بروز عفونت بسیار نادر است.

استفاده از لنز می‌تواند ایمنی بهتری به نسبت عینک برای چشمان کودکان بویژه در محیط مدارس و زنگ‌های ورزش داشته باشد، همچنین برای بالا بردن اعتماد به نفس آنها موثراست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار