سعید نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد :

قرارداد فایناس ۱۵۰ میلیون دلاری با هند برای تکمیل بندر چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو قرارداد با هندی‌ها برای تکمیل بندر چابهار منعقد شده که یک قرارداد به صورت فایناس است ۱۵۰ میلیون دلار است.

قرارداد فایناس ۱۵۰ میلیون دلاری با هند برای تکمیل بندر چابهارمحمد سعید نژاد معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تکمیل بندر چابهار به عنوان یکی از پروژه‌های مهمی مورد تاکید سازمان بنادر و دریا نوردی طی چند سال گذشته است، گفت: بندر چابهار به دلیل موقعیت استراتژیکی که در محور شرق دارد بسیار با اهمیت است.
 
وی در ادامه افزود: بخشی از مراحل تکمیلی این بندر با سرمایه داخلی خود سازمان بنادر و صندوق توسعه ملی کشور تکمیل می‌شود و بخش دیگر طی ۲ قراردادی که با هندی منعقد شده به مراحل تکمیلی می‌رسد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص قرار داد با هندی‌ها گفت: یک قرارداد به صورت فایناس ۱۵۰ میلیون دلاری است به این صورت که تجهیزات این بندر توسط ایران خریداری و پرداخت هزینه از سوی هندی‌ها انجام می‌شود و ایران طی یک دوره ۱۰ ساله هزینه‌ها را بازپرداخت می‌کند.
 
سعید نژاد در ادامه توضیح داد: قرارداد دیگری که با هندی‌ها منعقد شده مربوط به یک سرمایه گذاری به صورت BOT برای ۸۵ میلیون دلار طی یک دوره بهره برداری ۱۰ ساله است.
 
وی یادآور شد: این سرمایه گذاری‌های بندر چابهار در اسکله‌های شهید بهشتی انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار