رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در قم؛

گردشگری زیارت اولویت استان قم است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری زیارتی یکی از اولویت‌های استان قم است، اما اگر این استان به گردشگری سلامت و گردشگری طبیعی توجه کند، نتیجه بهتری کسب می‌کند.

زیرساخت‌های گردشگری باید با پیوست گردشگری همراه باشد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا احمدی پور ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال 95 هماهنگی‌های بین دستگاهی و جهت‌گیری‌ها مشخص شد اظهار داشت: امسال باید اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته در قالب بهبود فضای کسب و کار و واگذاری‌ها و نیز تسهیل‌گری دولت دنبال شود.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید براینکه تسهیل‌گری دولت از طریق تسهیلات بانکی و هماهنگی‌های بین دستگاهی مورد توجه است تا در سال 96 خروج از فضای رکود و رونق کسب و کار محقق شود عنوان کرد: خلق ثروت توسط استان‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی باید مورد توجه باشد؛ اینکه در استان قم گردشگری محور قرار گرفته کافی نیست باید مشخص شود دقیقا چه زمینه‌ای هدف است.
 
وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی استان در سه حوزه گردشگری سلامت، زیارت و طبیعت گردی تصریح کرد: استان قم برای مسافران استانی اقامتی نیست اما باید برای این موضوع برنامه‌ریزی شود بنابراین تعهدات و اقدامات استان در میزبانی مسافران باید مشخص شود.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه باید ظرفیت‌های گردشگری استان معرفی شود عنوان کرد: باید تبلیغات، بازاریابی و معرفی جاذبه‌های گردشگری قم به انحاء مختلف مورد توجه باشد.
 
وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های استان در راستای افزایش گردشگری استفاده شود گفت: علاوه بر تاین زیرساخت‌ها برای هیچ یک از پرونده‌های ثبتی پیوست گردشگری نداریم و این یک ایراد کلی در کشور است.
 
احمدی پور تاکید کرد: تا مادامی که پیوست گردشگری برای پرونده‌های ثبت شده تعریف نشود آورده‌ای برای استان نخواهد داشت.
 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بازخوانی الگوی زیست مذهبی باید در قم به عنوان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد استان مورد توجه باشد خاطرنشان کرد: اجرای تورهای مشترک با استان‌های همجواری برای جذب بیشتر گردشگر و نیز توسعه گردشگری داخل استان از دیگر اقداماتی است که می‌تواند برای گردشگری استان موثر باشد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.