مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

ایجاد ۶۱۱ فرصت شغلی امسال در شهرستان سلسله

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از ایجاد ۱۶۱۱ فرصت شغلی امسال در سند سال ۹۶ برای شهرستان سلسله خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آشتاب گفت: سه کمیته تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال برای اجرایی شدن سند اشتغال استان لرستان در سال جاری تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه وجه تمایز بارز سند اشتغال ۹۶ با سند اشتغال سال گذشته در تولید محور بودن برنامه‌های آن است، افزود: حجم سرمایه‌گذاری سند اشتغال سال ۹۶، شش هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان با ایجاد ۲۵ هزار و ۴۷۶ فرصت شغلی است.

مدیرکل تعاون لرستان گفت: سهم بانک‌ها از سرمایه‌گذاری سند اشتغال سال ۹۶، چهار هزار و ۸۹ میلیارد تومان، سهم اعتبارات دولتی یک هزار و ۱۲۲ میلیارد تومان، سهم بخش خصوصی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سهم هلدینگ‌ها ۱۷۷ میلیارد تومان است.

وی مجموع بیکارهای شهرستان سلسله را شش هزار و ۳۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: علاوه بر اشتغال‌های سند ۹۶، دولت تدبیر و امید طرح کارورزی را نیز با هدف افزایش مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار ایجاد کرده است که می‌تواند در کاهش بیکاری بسیار موثر باشد.

وی گفت: با اجرای طرح کارورزی قابلیت اشتغال دانش آموختگان بیکار افزایش یافته و در نتیجه نرخ بیکاری این قشر در جامعه کاهش و تعداد افراد شاغل تحصیلکرده افزایش می‌یابد و همین امر منجر به رونق تولید و اشتغال کشور می‌شود.

آشتاب با اشاره به برش شهرستانی و سهم شهرستان سلسله در سند سال ۹۶، افزود: ۲۷۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با اشتغال یک هزار و ۶۱۱ نفر برای شهرستان سلسله در برش شهرستانی پیش بینی شده است.

انتهای پیام /د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.