وقتی علیخانی از ارتباط ماهواره‌ای زوج 80 ساله شگفت‌زده شد/ خاطره‌بازی در قاب ماه عسل

نهمین قسمت برنامه «ماه عسل» میزبان خانواده عاشق اسلام‌پسند و خانم صحت بنیانگذار خاطره‌گویی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نهمین قسمت برنامه «ماه عسل» میزبان خانواده اسلام‌پسند و خانم صحت بنیانگذار خاطره‌گویی بود. 

در بخش ابتدایی برنامه نرگس کلباسی در ویدئویی گفت: از رهبر عزیزم که سفر حج را به من هدیه دادند تشکر می‌کنم و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا بتوانم ایشان را از نزدیک ملاقات کنم.

همچنین احسان علیخانی در بخش بعدی گفت: شبکه 3 سیما سفر عتبات و نجف اشرف خانم کلباسی را بر عهده گرفته است. 

بعد از تیتراژ برنامه «ماه عسل» با صدای محمد علیزاده، احسان علیخانی در بخش نخست گفتگو، میزبان خانواده اسلام پسند شد.


وقتی علیخانی از ارتباط ماهواره‌ای زوج عاشق شگفت‌زده می‌شود/ خاطره‌بازی در قاب ماه عسل


گفتگوی شب گذشته احسان علیخانی با یک زوج خوشبخت که خانم 84 سال و آقا 87 سال سن داشتند، آغاز شد.

این زوج درباره شروع زندگی خود اینگونه صحبت را آغاز کردند: مدت 63 سال از زندگی مشترک ما می‌گذرد. 

خانم اسلام‌پسند در ابتدایی گفتگوی خود گفت: 84 ساله هستم در تبریز زندگی می‌کردیم تا ششم ابتدایی ادامه تحصيل دادم. من در خانواده‌ای زندگی می‌کردم که چهار خواهر و دو برادر داشتم.

آقای اسلام‌پسند ادامه داد: 87 ساله هستم، چهار برادر و سه خواهر داشتم. به دلیل این که پدرم نظامی بود من هم همیشه به این شغل علاقه‌ داشتم. به خاطر نسبت دور فامیلی زمانی که 16 ساله بودم همراه با خانواده‌ام به منزل پدر همسرم رفتیم و اولین دیدار باعث شد که ما به هم علاقمند شویم. 

خانم اسلام‌پسند از دیدار ابتدایی خودشان اینگونه یاد کرد: زمانی که آنها به خانه ما آمدند، من از مدسه به خانه آمده بودم که مادرم گفت که مهمان داریم؛ به همین خاطر من از پشت پرده اولین بار او را دیدم و بعد رفتم کنار آنها نشستم و توجه بیشتر کردم. 

آقای اسلام‌پسند ادامه داد: اول از همه ارتباط ديداری با هم برقرار كرديم و با نگاهمون به هم چراغ سبز نشان دادیم.

در ادامه آنها درباره نوشتن نامه به یکدیگر تعریف کردند: پس از دیدار اول، نوشتن نامه را به  یکدیگر شروع کردیم، اما هیچ کدام از اعضای خانواده این مطلب را نمی‌دانستند البته با هماهنگ کردن تلفن‌های راه دور نیز با یکدیگر به‌ صورت تلفنی صحبت می‌کردیم. بعد از مدتی من به خانواده‌ام گفتم و آنها نیز برای خواستگاری پیش قدم شدند. البته بعد از عقد من کمتر به تبریز می‌رفتم. 

علیخانی در خصوص ارتباط آنها بعد از عقد سوال کرد: آقای اسلام‌پسند هم در این زمینه به این موضوع اشاره کرد که ما در آن زمان ارتباط ماهواره‌ای داشتیم.

علیخانی گفت: جان! مگر آن موقع ماهواره بود.

وی ادامه داد: ارتباط ماهواره‌ای به این معنی  بود که ما هر شب ساعت 8 قرار داشتیم به حیاط می‌آمدیم و به ماه نگاه می‌کردیم من در تهران و او در تبریز.

آنها درباره شروع زندگی عنوان کردند: زمانی که خانم من 21 ساله و خودم 24 ساله بودم زندگی مشترک خود را کنار مادر و پدر آغاز کردیم.

این زوج اظهار داشتند: هنوز هم اعتقاد داریم که با گذشت 63 سال روز به روز علاقه ما نسبت به یکدیگر بیشتر شده است. هیچ وقت با یکدیگر دعوا نکردیم ما همیشه کنار هم بودیم و از هم جدا نشده‌ایم. به نظرم گذشت همسرم باعث این اتفاق شده است. او از خصلت چشم هم چشمی به دور است.

خانم اسلام‌پسند عنوان کرد: وابستگی من و همسرم به‌ اندازه‌ای بود که در سال 1338 در زمانی که دو فرزند داشتم وقتی به همسرم در زابل مأموریت داده شد. پدر و مادرم و همسرم گفتند که من در ابتدا همراه با او به زابل نروم اما من همراه فرزندانم به این شهر رفتم. 

در پایان این گفتگو زن و شوهری كه سالهاست كنار هم زندگی می‌کنند دلیل این خوشبختی را صبر و گذشت خود می‌دانند.


وقتی علیخانی از ارتباط ماهواره‌ای زوج عاشق شگفت‌زده می‌شود/ خاطره‌بازی در قاب ماه عسل


در بخش دوم برنامه «ماه عسل» خانم صحت بنیان‌گذار کلاس‌های خاطره‌گویی به همراه شاگردان یا به نوعی همکلاسی‌های خود حضور پیدا کردند. 

در ابتدا خانم صحت گفت: من نگران شما هستم آقای علیخانی. شما با این برنامه سخت و نگران‌کننده خیلی صبور هستید. 

در ادامه صحت در خصوص سن خود عنوان کرد: من تاکنون سن خودم را به کسی نگفتم اما به خاطر اینکه الگویی باشد برای افرادی که از سن 50 سالگی بالا هستند در این برنامه میگم که متولد 1319 و الان هم دانشجوی کارشناسی تاریخ هستم. فردا هم امتحان دارم (خنده)

 وی در خصوص شروع فعالیت خود ادامه داد: من همیشه با دید مثبت به زندگى نگاه می‌کردم و با همسرم ارتباط خوبی داشتم. همواره به دنبال شادی در زندگى هستم. فعالیت‌های خود را با انجام ورزش شروع کردم و در این میان با خانم‌های سالمند که من به آنها جهان‌دیدگان می‌گویم آشنا شدم و به مرور کلاس‌های خاطره گویی را راه‌اندازی کردم.

وی افزود: تعداد زیادی از خانم‌ها در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند. با اين دوستانم در رابطه با ازدواج به خصوص دوران نامزدی حرف می‌زنيم. چون دوران نامزدی خيلی دوران قشنگ و پرخاطره‌ای است.

در ادامه، خانم‌های دیگری که به همراه خانم صحت آمده بودند از حضور مثبت، حال و هوای خوب کلاس خاطره‌گویی و انرژی مثبت خانم صحت گفتند و اینکه بعد از شرکت در این کلاس‌ها، زندگی آنها تغيير کرده است.

صحت در پایان گفت: من همیشه به آنها می‌گویم زندگی فراز و نشیب دارد شما خودتان را باور کنید و به خودتان انرژی بدهید. همیشه ورزش کنید و از همه مسئولان می‌خواهم که افراد را کنار هم جمع کنند تا شاد باشند. 



گزارش از الهام قبادی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کوثر
۱۵:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
یعنی واقعا خوش به حالش