بجنورد؛

اجرای سامانه سپهتن در محور های خراسان شمالی

سامانه سپهتن یا سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل عمومی در پنج محور اصلی استان راه اندازی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت : هم اکنون تردد ناوگان عمومی مسافر از مبدا بجنورد به مقصد تهران، مازندران، گلستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی زیر پوشش طرح سپهتن است.

وی افزود: این سامانه با هدف ارتقای ایمنی ترددها در جاده ها و کاهش مشکلات ناشی از نحوه و چگونگی رانندگی رانندگان خودروهای نقلیه عمومی در سفرها راه اندازی شده است.

بدیعی مقدم با بیان این که این سامانه قادر است تمام رفتار راننده را در مسیر حرکت رصد کند و تخلف هایی چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز را شناسایی و به پاسگاه ها مخابره کند ، تصریح کرد : با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به توقف رانندگان در پلیس راه ها و بررسی مدارک راننده نیست و بر این اساس زمان سفرها به میزان محسوسی کاهش پیدا می کند.

وی اظهار کرد : تجهیزاتی در بدنه اتوبوس نصب شده است که اطلاعاتی همچون میزان سرعت، زمان توقف، زمان فعالیت، ساعت کار راننده به پاسگاه ها منعکس می شود.

وی گفت : نصب این تجهیزات بر اتوبوس های شرکت پتروشیمی در دستور کار قرار داشته و تلاش داریم تا با همکاری پلیس راه، در آینده این ناوگان هم به این سامانه متصل می شوند.

گفتنی است : 165 راننده اتوبوس در استان دارای کارت هوشمند هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.