تبریز؛

ثبت نام 8هزار دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی در اردوی طرح هجرت

فرمانده بسیج دانش‌‌آموزی آذربایجان‌شرقی از ثبت نام 8هزار دانش‌آموز استان در اردوی طرح هجرت خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرشباف فرمانده بسیج دانش‌‌آموزی آذربایجان‌شرقی در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان گفت:بسیج در تمام برنامه‌ها مهارت انسانی دانش‌آموزان و تربیت صحیح آنان و اهمیت به نقش دانش‌آموزان را مدنظر قرار داده و در تمام جلسات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
 
مسؤول بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی به  طرح یاوران ولایت اشاره کرده و گفت: هدف در این برنامه‌ها در اولویت اول توجه به خودسازی دانش‌آموزان است.
 
وی با بیان اینکه رنج تربیتی را برای حفظ این نظام باید به دوش بکشیم، خاطرنشان کرد: در همین زمینه برنامه‌های کم اثر و بی‌تاثیر حذف شدند.
 
فرشباف با اشاره به اینکه در برنامه‌های سپاه عاشورا رتبه یک را کسب کرده‌ایم و در برنامه‌های سال 96 قسمتی جذب و ساماندهی و دیدار با دانش‌آموزان ایثارگر در سال‌های گذشته بود داریم به خوبی با بودجه تعریف شده ساماندهی شد.
 
وی گفت: در دوره‌های آمادگی دفاعی عملی 23 هزار نفر به میدان تیر اعزام شدند که برای دانش‌آموزان  متوسطه اول انجام گرفت.

 شوراهای استانی با مسؤولیت معاونت فرهنگی و پرروشی برگزار می‌شود.
 
مسؤول بسیج دانش‌آموزی استان گفت: در 51 حوزه بازدید صورت گرفته و و رتبه‌های برتر در سال 1395 بناب، سراب، اهر و مرند و هشترود هستند.
 
وی به اهمیت امر و به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: شناسایی معروف تعریف شده و مقابله با مهم‌ترین منکر اولویت‌دار است که در برنامه‌ها لحاظ شده است.
 
فرشباف یادآور شد: در خصوص فضاهای مجازی که مورد تایید مدیرکل است با ایجاد کانال‌های مختلف تحت نام‌های مختلف محتوا داده شده و اداره می‌شود.
 
وی گفت: در خصوص طرح هجرت برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مسؤولیت‌های تقسیم شده که 8 هزار دانش‌آموز در عرصه‌های مرمت و بازسازی مدارس مناطق کم برخودار ثبت‌نام کرده‌اند.
 
فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان بیان کرد: مسابقات علمی بسیج با شرکت حداکثری بوده و در 6 تیم پنج نفره در لیگ علمی مقام کشوری کسب کردیم و توانستیم به لیگ علمی بین‌المللی راه یابیم.
 
وی از دیگر برنامه‌های بسیج استان، آیه‌های تمدن با بهترین شکل حمایتی، برگزاری جشنواره ورزشی، آموزش فرماندهان، جانشینان و شوراهای واحد مقاومت، حلقه‌های صالحین و شبکه‌سازی، سلسله برنامه‌های نهضت‌های بانوان، جلسات بصیرتی و گفتمان‌سازی عنوان کرد.
 
فرشباف در خصوص برنامه‌های شاخص پیش رو بیان داشت: طرح هجرت بسیج سازندگی در قالب اردوهای 10 روزه ، طرح یاوران ولایت برای فرماندهان واحد بسیج دانش‌آموزی که از 21 تیر به تفکیک خواهران و برادران با حضور 800 دانش‌آموز در اردوگاه الغیر برگزار می‌شود.
 
 
انتهای پیام/ش
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.