لرستان؛

افزایش سرانه فضای سبز شهر خرم‌آباد به ۱۲ متر

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز خرم‌آباد گفت: سرانه فضای سبز شهر خرم‌آباد در سال ۹۶ به ۱۲ متر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سعید اسدالهی افزود : در سال گذشته 85 هکتار به فضای سبز شهر خرم‌آباد اضافه شد که در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر خرم‌آباد حدود 10 متر و نیم است.
 
وی افزود: تلاش می‌شود در سال 96 سرانه فضای سبز شهر خرم‌آباد به 12 متر افزایش یابد، استاندار کشوری بین 12 تا 15 متر است که با تکمیل شدن فضای سبز پارک‌هایی مانند کاسیت، آبشار طلایی و شاپوری در سال 96 به ازای هر نفر بین یک و نیم تا دو متر به فضای سبز شهر افزوده و به استاندارد کشوری برسیم.
 
مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز خرم‌آباد در راستای تعطیلی شهربازی کیو عنوان کرد: با توجه به اختلافی که بین سرمایه‌گذار و شهرداری وجود دارد و احکامی که از طرف دادگاه صادرشده است در حال حاضر محوطه شهربازی تحویل شهرداری شده است.
 
وی بیان کرد: مقداری از تجهیزات این شهربازی در اختیار سرمایه‌گذار و مقداری در مالکیت سازمان پارک‌ها است بنابراین تا اطلاع ثانوی که مشکل شهرداری و سرمایه‌گذار برطرف می‌شود این شهربازی تعطیل است.
 
اسدالهی تصریح کرد: توافقات اولیه انجام‌شده ولی شهرداری به دلیل عدم وجود نقدینگی نتوانسته این  توافقات را انجام دهد که در تلاش هستیم این مشکل را برطرف و شهربازی فعال شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی عدم پرداخت به‌موقع حقوق کارگران فضای سبز شاید شرکت نکردن مردم در پرداخت عوارضات شهرداری است به‌طوری‌که 175 هزار ملک در شهر خرم‌آباد باید عوارض شهرداری را پرداخت کنند که از این تعداد بین هفت‌تا هشت هزار  نفر از صاحبان املاک عوارض شهرداری را پرداخت می‌کنند.
 
مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز خرم‌آباد گفت: استان لرستان ازلحاظ پرداخت عوارض شهرداری در بین 32 استان در رتبه‌های آخر قرار دارد و  شهرداری نیز که ارگانی نیمه‌خصوصی و از طریق پول مردم اداره می‌شود با مشکل نقدینگی مواجه است.
 
وی اظهار داشت: در قرارداد پیمانکاری مقرر شده حساب ویژه‌ای برای کارکنان باز می‌شود و هر زمان پول از طرف شهرداری پرداخت شود مستقیماً طی یک چک که پشت‌نویسی و به امضا دو نفر می‌رسد به‌حساب افراد واریز شود.
منبع:تسنیم  
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.