زاهدان؛

رهاسازی ۵ میلیون لارو ماهی گرمابی در منابع آبی شهرستان زاهدان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از رهاسازی ۵ میلیون لارو ماهی گرمابی در منابع آبی شهرستان زاهدان خبر داد.

رهاسازی ۵ میلیون لارو ماهی گرمابی در منابع آبی شهرستان زاهدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محبعلی سیستانی گفت: بارش‌های مناسب در شهرستان زاهدان موجب شده تعدادی از منابع آبی کاملاً آبگیری شود و موقعیت مناسبی را جهت رهاسازی بچه ماهیان گرمابی در آب‌بندها فراهم کرده است.
 
وی افزود: در این راستا از ابتدای سال تاکنون تعداد پنج میلیون قطعه لارو از گونه کپور ماهیان به منظور افزایش مصرف سرانه آبزیان در روستاها در منابع آبی روستای "گلوگاه" بخش "کورین"  شهرستان زاهدان رهاسازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.
 
وی برگزاری دوره آموزشی ویژه فروشندگان و پرورش دهندگان ماهی در شهرستان زاهدان اشاره کرد و گفت: به منظور آگاهی، توانمندسازی و آشنایی بیشتر فروشندگان و پرورش دهندگان آبزیان، در روزهای اخیر دوره آموزشی با حضور 30 نفر در محل اداره شیلات شهرستان زاهدان برگزار شد.
 
سیستانی ادامه داد: در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با روش‌های مختلف حمل و نقل بهداشتی و عرضه زنده آبزیان آشنا شدند تا عرضه آبزیان در شهرستان زاهدان رونق بیشتری پیدا کند.
 
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در روزهای اخیر اولین مرحله توزیع رایگان بچه ماهی به تعداد 16 هزار قطعه از 2 گونه آمور و کپور بین 21 استخر پرورش ماهی شهرستان سیب و سوران انجام شد که با توزیع این تعداد بچه ماهی انتظار می‌رود تا پایان فصل پرورش حدود 25 تن ماهی تولید و روانه بازار مصرف استان شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار