چابهار؛

چابهار نقطه اتصال ایران و کشورهای آسیای میانه

چابهار نقطه اتصال ایران و کشورهای آسیای میانه به آب‌های اقیانوسی و آزاد است.

چابهار نقطه اتصال ایران و کشورهای آسیای میانهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار نقطه اتصال ایران و کشورهای آسیای میانه به آب‌های اقیانوسی و آزاد است که به عنوان دروازه و پیشانی توسعه کشور از آن یاد می‌شود.
 
‌بهروز آقایی افزود: چابهار در مقایسه با دیگر مناطق ساحلی و جنوب ایران دارای موقعیت ممتازی در امر کشتیرانی و حمل نقل دریایی است.
 
مدیرکل بنادر استان تصریح کرد: وجود آبهای عمیق در خلیج وسیع شرایط مناسبی را برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در این منطقه و ایجاد تاسیسات بندری با هزینه مناسب و صرفه اقتصادی فراهم کرده است.
 
 
وی بیان کرد: چابهار نزدیک‌ترین فاصله زمینی به کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه را دارد و تخفیف‌ها و معافیت‌های در نظر گرفته شده برای صادرات و ترانزیت کالا از طریق این بندر به مثابه اقتصادی ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کمترین هزینه حمل به شمار می‌رود.
 
آقایی ادامه داد: چابهار تنها کلید توسعه شرق کشور است و پس از تکمیل زیرساخت‌های ریلی، بندری، هوایی و جاده‌های ارتباطی و طرح‌های در دست اجرا نقش مهمی در آبادانی سیستان وبلوچستان و رونق جنوب شرق کشور خواهد داشت.
 
وی افزود: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان طرح برتر در سطح اقتصاد حمل و نقل موفق به دریافت جایزه دادمان شده است.
 
مدیر کل بنادر استان تصریح کرد: این طرح در فاز یک اسکله‌های کنتینری و پس‌کرانه با پیشرفت بیش از 95 درصدی در مرحله بهره برداری است.
 
وی ادامه داد: ظرفیت بندر شهید بهشتی پس از تکمیل مرحله (فاز) نخست به هشت و نیم میلیون تن می‌رسد که بزودی با حضور مسئولان ارشد کشوری و کشورهای همسایه به بهره برداری خواهد رسید.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار