آشنایی با قاتلان فوتبال ایتالیا/ وقتی در ایتالیا رنگ زرد قلب‌ها را آتش می‌زند

تیم ملی فوتبال سوئد بامداد امروز در میان ناباوری ایتالیایی ها، لاجوردی پوشان را از جام جهانی حذف کرد تا اولین شگفتی روسیه در میلان رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال سوئد موفق شد در مرحله پلی آف رقابت های پلی آف جام جهانی فوتبال در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ایتالیا را شکست دهد و پس از 2 دوره غیبت در رقابت های جام جهانی فوتبال دوباره به این مسابقات راه یابد. این اتفاق در حالی رقم خورد که برخی پیش بینی می کردند که تیم فعلی سوئد توانایی ان را ندارد که به جام جهانی فوتبال برسد.
 

تاریخچه تیم ملی فوتبال سوئد

 تیم ملی فوتبال سوئد فعالیت خود را از سال 1908 آغاز کرد و تاکنون توانسته12 بار جواز حضور در رقابت های جام جهانی فوتبال ، 6 حضور در جام ملت های اروپا و 7 حضور در رقابت های المپیک را تجربه کند.آن ها همچنین توانسته اند افتخارات زیادی را در فوتبال به دست بیاورند.
 
نخستین بازی تیم ملی فوتبال سوئد در سال 1908 با تیم فوتبال نروژ انجام شدکه حاصل آن پیروزی پرگل این تیم مقابل همسایه غربی خود با نتیجه   11-3 بود. پس از آن سوئدی ها برای نخستین بار در یک تورنومنت رسمی یعنی المپیک 1908 بریتانیا حاضر شدند آن ها در مسابقات المپیک به عنوان چهارمی دست یافتند اما مقابل تیم فوتبال انگلیس سنگین ترین شکست خود را متحمل شدند و با نتیجه 12 - 1 بازی را واگذار کردند.
 
آشنایی با قاتلان فوتبال ایتالیا/ وقتی در ایتالیا رنگ زرد قلب ها را آتش می زند
 
البته آن ها در ادامه هم در مسابقات المپیک نتایج خوبی داشتند و موفق شدند در المپیک های 1924 ، 1948 و 1952 به ترتیب به مدال های برنز ، طلا و نقره المپیک دست یابند با این حال آن ها پس از  المپیک هلسینکی در سال 1952 که برای آن ها با کسب مدال نقره همراه شد دیگر نتوانستند در این رقابت ها حاضر شوند.
 

تیم ملی سوئد در جام ملت های اروپا

 سوئدی ها 6 حضور در رقابت های جام ملت های اروپا را تجربه کرده اند و در نخستین دوره حضورشان در سال 1992 موفق شدند به عنوان سومی این رقابت ها دست یابند. آن ها از سال 2000  به صورت پیاپی در این رقابت ها شرکت کرده اند و تنها در یک دوره و در سال 2004 توانستند از گروه خود صعود کنند.
 

رقابت های جام جهانی فوتبال

 رقابت های جام جهانی فوتبال برای سوئدی ها پر افتخار بوده است. آن ها تاکنون 11 دوره در این رقابت ها شرکت کرده اند و توانستند با شکست ایتالیا برای دوازدهمین بار به این رقابت ها برسند. سوئدی ها همچنین در سال 1958 میزبان این رقابت ها بودند و توانستند به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی دست یابند.
 
آن ها به غیر از این عنوان در سال های 1938 ، 1950 و 1994 توانسته اند به عناوین چهرامی ف سومی و سومی رقابت های جام جهانی فوتبال دست یابند. وایکینگ ها به غیر از این عنوان ها سوئدی ها 4 بار از مرحله گروهی رقابت ها به مراحال بالاتر صعود کرده اند.
 
آشنایی با قاتلان فوتبال ایتالیا/ وقتی در ایتالیا رنگ زرد قلب ها را آتش می زند
 

مشهور ترین فوتبالیست های سوئدی

 بیشترین گل زده در تیم ملی سوئد متعلق به زلاتان ابراهیم اوویچ ستاره تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه منچستر یونایتد با 62 گل زده است. همچنین بیشترین بازی ملی برای این تیم را آندرس سونسون با 148 بازی انجام داده است.
 
بیشترین بازی های ملی
 
اندرس سونسون                 148 بازی
توماس راولی                       143 بازی
اندرس ایساکسون               133 بازی
کیم کالسترون                    131 بازی
اولاف ملبرگ                        117 بازی
زلاتان ابراهیم اوویچ          116 بازی
رونالد نیلسون                     116 بازی
 
بیشترین گل های ملی
 
زلاتان ابراهیم اوویچ        62 گل
سون رایدل                          49 گل
ژانر نورد هال                      43 گل
هنریک لارسون                   37 گل
ژانر گرن                              32 گل
کنت اندرسون                   31 گل
 
آشنایی با قاتلان فوتبال ایتالیا/ وقتی در ایتالیا رنگ زرد قلب ها را آتش می زند
 

نگاهی به امکانات ورزشی سوئد

 سوئد با وجود جمعیت کمی که دارد هفتمین کشور پر افتخار تاریخ اروپاست ، همچنین این کشور از تعداد زیادی ورزشکار و امکانات سود می برد. 
 
سوئد در شمال اروپا واقعاست و از کشور های اسکاندیناوی محسوب می شود . جمعیت این کشور 9 میلیون نفر است. حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر از جمعت سوئد را مهاجران آفریقایی و خاورمیانه ای تشکیل می دهند. وسعت سوئد به اندازه عراق است و چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب می شود با این حال تراکم جمعیت در این کشور بسیار پائین است به طوری که در هر کیلومتر مربع  21 نفر زندگی می کند. 
 
سوئدی ها هفتمین کشور پر افتخار تاریخ المپیک محسوب می شوند و در سال 2001 میلادی برترین کشور سرمایه گذار در امور ورزشی شدند. همچنین آن ها  تاکنون میزبانی های زیادی را در مسابقات مختلف جهانی و اروپایی بر عهده داشته اند که از شاخص ترین آنها میزبانی جام جهانی فوتبال در سال 1952 و میزبانی المپیک در سال های 1912 و 1956 اشاره کرد. 
 

نقش طبعیت در ورزش سوئد 

 سوئد کشوری است در شمال اروپا ، این کشور از غرب با نروژ ، از شرق با فنلاند هم مرز است. 15 درصد این کشور بالاتر از مدار قطبی قرار دارد و این مسئله باعث شده این کشور همواره با بارش برف و باران  و سرما رو به رو باشد. 
 
کوه های پر برف در شمال سوئد و آب و های سرد باعث شده تا ورزش های زمستانی در این کشور بسیار پر طرف دار باشد به طوریکه این کشور را به یکی از برترین های جهان در ورزش های زمستانی کرده است. سوئد اگرچه یکی از کشور های سردسیر محسوب می شود امادر جنوب این کشور که بیش تر مردم ساکن هستند جنگل های وسیع ،رودخانه و دریاچه های بسیار زیاد و همچنین 1500 کیلومتر ساحل دریا باعث شده تا عده ی زیادی هم به ورزش های آبی روی بیاورند .
 
 
//ویژه آقای باقری ///نگاهی به امکانات ورزشی سوئد///در حال تکمیل //
 
//ویژه آقای باقری ///نگاهی به امکانات ورزشی سوئد///در حال تکمیل //
 
 سوئدی ها،  ورزشکار ترین مردم جهان
 
نیمی از جمعیت 9 میلیون نفری سوئد را افراد جوان و میانسال  تشکیل می دهند با این حال نزدیک به 3 میلیون نفر از سوئدی ها در باشگاه ها و تیم های ورزشی حضور دارند و در مسابقات  داخلی ، اروپایی و جهانی شرکت می کنند. بر اساس آمار، از هر 3 پسر سوئدی 2 نفر ورزش حرفه ای انجام می دهند و در میان دختران هم در بین رده سنی 7 تا 15 سال از هر3 نفر 2 نفر ورزش حرفه ای انجام می دهند. 
 
40 درصد افراد ورزشکار سوئدی رازنان تشکیل می دهند و بر اساس قانونی که در سال 1995 تصویب در تمام 69 فدراسیون ورزشی این کشور با رعایت عدالت کامل مسئولیت ها نیمی به زنان و نیمی به مردان تعلق گرفت. 
 
با توجه به میزان جمعیت این کشور و تعداد ورزشکاران و مقایسه آن با جهان متوجه می شویم که در هیچ گوشه ی جهان کشوری وجودندارد که به این میزبان ورزشکار داشته باشد. بیش از 20 هزار مکان ورزشی و 10 هزار باشگاه در سوئد وجود دارد که 12 هزار آن متغلق به نوجوان و جوانان این کشور است.
 
 ورزش در سوئد نهادینه شده است و مردم ورزش را بخشی از فرهنگ خود می دانند. اگر کمی در خیابان ها شهر گوتنبرگ و استکلهم قدم بزنید دائما در سرما و گرما افرادی را می بینید که در حال انجام حرکات ورزشی ، دوچرخه سواری و دویدن هستند. روحیه ورزشی مردم سوئدباعث شده تا این کشور کوچک از حیث جمعیت در سال های گذشته ستارگان بزرگی را در ورزش جهان داشته باشد که از جمله آن ها می توان به جو هانسون ، گرت فردر ریکسون ، فلیکس لیوسون ، زلاتان ابراهیم اوویچ و.. اشاره کرد .
 
مدارس و آموزش پرورش در رشد ورزش در این کشور بسیار نقش داشته اند و تقریبا بار اصلی این مسئله در سال ها گذشته را به دوش کشیده است. 
 
قانون مندی و توجه به ورزش 
 
سیاست گذران ورزش این کشور معتقدند که ورزش می تواند افراد مختلف جامعه را در مدیریت های فردی و اجتمایی تقویت کند. همچنین ورزش می تواند اصول احترام به قانون را در میان مردم جا بیاندازد . بسیاری از کارشناسان موفقیت سوئد در سایر زمینه های های اقتصادی و.. در جهان را حاصل نقش زیاد ورزش در این کشور می دانند به طوری که روحیه افراد را برای درس خواندن ، مطالعه ، یادیگیری و دوری از خشونت دور کرده است . همچنین به واسطه ورزش در این کشور هزینه بسیاری از مسائل از جمله درمان بیماری پائین آمده است. 
 
سوئدی ها همواره به این شعار پایبند هستند ( زندگی بهتر با ورزش ) ، با وجود آن که در سوئد برای همه اشخاص جامعه امکانات مناسب جهت تمرین در نظر گرفته شده است . باز هم بزرگ تر ها تلاش می کنند تا در سنین بالاتر محیط های ورزشی را برای جوان تر ها بگذارند و خودشان بیشتر از طبعت استفاده کنند. بسیاری معتقدند که برگزاری مسابقه در سنین پائین و بازی و سرگرمی می تواند عامل جذب بسیاری از کودکان به ورزش باشد. 
 
ورزش در سوئد بخشی از میراث فرهنگی این کشور محسوب می شود و میلیون ها سوئدی معتقدند که اصل رفتار و احترام در جامعه را از ورزش یاد می گیرند. 
 
نقش سازمان ها در ورزش 
 
سازمان ها و باشگاه های محلی در کشور سوئد اساس و پایه ورزش این کشور محسوب می شوند به همین دلیل این باشگاه ها شامل شرایط ویژه می شوند . یعنی هم کمک های بلاعوض دریافت می کنند و همین این که با قوانین خاصی مالیات پرداخت می کنند.البته نباید فراموش کرد که حق عضویت در باشگاه ها و تیم های ورزشی در این کشور حرف اول را برای درآمد ورزش می زند اما کمک های داوطلبانه ، سرمایه گذاری ها ی داخلی و خارجی در کنار کمک شهرداری ها و دولت در در آمد زایی باشگاه ها بی تاثیر نیست. نقش مدارس و آموزش و پروش در به وجود آمدن روحیه ورزشکاری در میان مردم این کشور بسیار موثر است . 
 
 ورزش در سوئد تنها برای انسان های معمولی این شرایط را ندارند بلکه این شرایط برای معلولان هم خاص است. بسیاری از کارشناسان در این کشور معتقدند که ورزش یک زبان مشترک میان همه ملت ها است. زبانی که در آن رقابت همراه با صلح وجود دارد . در تحقیقی که در سال 2010 در سوئد انجام شد مشخص شد که جوانان سوئدی به دلیل انجام ورزش اوغات فراغت بسیار مناسبی دارند . آن ها همچنین توانستند با تکیه به ورزش هزینه درمان را کم کنند و شرایط مناسبی  برای آرامش ذهن ، کار و درس فراهم کنند . 
 
فدراسیون های ورزشی 
 
سوئد دارای 69 فدراسیون ورزشی است ، این کشور به 21 یک منطقه ورزشی تقسیم می شود و کنفدراسیون ورزش این کشور علاوه بر سرمالیه گذاری در ورزش در تحقیقاتی در زمینه های فیزیولوژی ، جامعه شناسی و فناوری انجام می دهد. 
 
مجمع عومومی ورزش این کشور دارای 200 نماینده مختلف است که در بخش هایی نظیر دادگاه عالی ورزش ، انتخابات ورزشی ، مجامع ورزشی و بخش ضد دوپینگ فعال است.
 
یکی از نکات جالب در ورزش این کشور ان است که نزدیک به 300 نماینده در بخش های و مجامع مختلف ورزشی اروپا و جهان را دارد . 
 
امکانات ورزشی در سوئد 
 
 سوئد در میان کشور های جهان یکی از برترین کشور ها از جهت فراهم کردن محیط ها ورزشی است. در سرسر خیابان های این کشور مسیر های مخصوص برای  دوچرخه سواران ، افرادی که دویدن دارند در نظر گرفته شده است . بیشتر مردم در این کشور برای حفظ محیط زیست و احترام به آن ترجیح می دهند کمتر از ماشین و موتور استفاده کنند به همین دلیل دوچرخه ها نقش زیادی در حمل ئو نقل مردم این کشور دارد. 
 
 شهرداری ها در کنار فدراسیون ها و کنفدراسیون ورزشی سوئد نقش عمده ای در ساخت زیر ساخت های ورزشی این کشور دارند. به طور مثال شهر گوتنبرگ داری جمعیتی 500 هزار نفری است . 
 
یکی از محله های این شهر که تقریبا در کنار شهر قرار دارد موندال نام دارد و دارای جمعیتی معادل 60 هزار نفر است. در سراسر این محله علاوه بر مسیر مخصوص در نظر گرفته شده برای دوچرخعه سواران و دوندگان زمین ها و استادیوم های خاصی هم وجود دارد . در مرکز این محله یک استادیوم بزرگ تنها برای اسب سواران وجود دارد که همواره به دلیل جذابیت زیاد افراد زیادی را به خود جلب می کند. 
 
همچنین در این محله نزدیک به 10 زمین استاندارد فوتبال به صورت چمن طبیعی و مصنوعی وجود دارد ، مسیر های دو میدانی ، استادیوم مخصوص 2000 هزار نفری ، استخر سرپوشیده ، سالن هاکی ، سالت تنیس ، سالن بدمینتون ، سالن بسکتبال و والیبال ، سالن تنیس روی میز و باشگاه های ورزشی از دیگر امکانات این محله می باشند . امکانات ورزشی در همه سوئد تقریبا به همین صورت است یعنی هر محله از تعداد زیادی زمین ورزشی و امکانات مختلف سود می برد و حتی بسیاری از این امکانات در بیشتر مواقع خالی است چون ممکن است که بیش از نیاز باشد. با این حال بسیاری در این کشور نگران آن هستند که شهرداری ها که نقش بسیار عمده ای در ساخت زیر ساهخت های ورزش کشور دارند نتوانند این امکانات را با افزایش جمعیتی که سوئد این روز ها به دلیل جذب مهاجران خارجی با آن روبه رو ست را تامین کند. 
 
ورزشگاه ها در  سوئد 
 
بدون شک کشوری که در زمان های مختلفی میزبانی مسابقات بزرگی چجون جام جهانی فوتبال و المپیک را بر عهده داشته دارای امکانات ورزشی فوق العاده ایست . سوئد همراه در طول سال میزبان ورزش ها و رقابت های مختلفی است زیرا از شرایط خوبی سود می برد. 
 
//ویژه آقای باقری ///نگاهی به امکانات ورزشی سوئد///در حال تکمیل //
 
//ویژه آقای باقری ///نگاهی به امکانات ورزشی سوئد///در حال تکمیل //
 
//ویژه آقای باقری ///نگاهی به امکانات ورزشی سوئد///در حال تکمیل //
 
//ویژه آقای باقری ///نگاهی به امکانات ورزشی سوئد///در حال تکمیل //
 
 فوتبال در سوئد و بازیکنان مطرح تاریخ این کشور از ابتدا تا بامداد امروز که منجر به حذف یکی از پرافتخار ترین تیم های اروپایی از جام جهانی روسیه 2018 شد تا رنگ لاجوردی زیر رنگ زرد محو شود.

 انتهای پیام / 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۶
سوئد میتونه الگوی خوبی باشه
Germany
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
اولین شگفتی!
حذف هلند شگفتی نبود؟!
آخرین اخبار