اردبیل؛

اجرای پروژه‌های جهاد دانشگاهی منطبق با نیاز کشور

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: پروژه‌هایی که در سطح کشور توسط جهاد دانشگاهی اجرایی و عملیاتی شده منطبق با نیازهای جامعه بوده تا گامی در راستای برطرف کردن مشکلات کشور برداشته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شریفی‌زاده در آئین تودیع و معارفه روسای جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت:جهاد دانشگاهی نهادی غیردولتی بوده که در حوزه‌های مختلف به ویژه در راستای تحقیق و پژوهش، آموزش و تولید علم در سطح کشور خدمات مختلفی را ارائه می‌کند.

وی جهاد دانشگاهی را برآمده از دل دانشگاه دانست و گفت: برای اینکه این نهاد بتواند به وظایف و رسالت‌ها خود به درستی عمل کرده و زمینه‌ساز توسعه علمی و پژوهشی هر چه بیشتر شود ضروری استتا دانشگاه‌هاهمکاری و مشارکت لازم را با این نهاد داشته باشند تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برای توسعه و اعتلای نظام دست یابیم.

شریفی‌زاده با بیان اینکه باید تلاش شود تا جهاد دانشگاهی به عنوان پلی بین دانشگاه و صنعت باشد تا اقدامات موثری در راستای اعتلای نظام اسلامی انجام شود، افزود: پروژه‌هایی که در سطح کشور توسط جهاد دانشگاهی اجراییو عملیاتی شده منطبق با نیازهای جامعه بوده تا گامی در راستای برطرف کردن مشکلات کشور برداشته شد.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی بیان کرد: باید رویکرد مراکز استانی جهاد دانشگاهی نیز بر این اصل منطبق بوده و برای رفع نیازهای بومی هر منطقه گام بردارند که در این حوزه می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته و با اجرای پروژه‌هایی مطابق با نیازهای استان در حوزه پیشرفت و توسعه مناطق مختلف گام بردارند.

وی ایجاد اشتغال را از اولویت‌های مهم جهاد دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: با ارائه آموزش‌های لازم به جوانان و نیز فارغ‌التحصیلان تلاش می‌کنیم تا آنها را برای ورود به بازار کار آماده کنیم و نیز از ظرفیت این افراد برای حل بسیاری از مشکلات موجود در سطح جامعه استفاده کنیم.

شریفی‌زاده با اشاره به تشکیل مراکز و دبیرخانه‌های اتاق فکر در برخی از استان‌های کشور اظهار کرد: باید تلاش شود تا در تمامی استان‌ها این مراکز اتاق فکر راه‌اندازی و فعالیت کند تا از این طریق بتوانیم بسیاری از مشکلات پیش رو را با هم‌افزایی و همفکری لازم برطرف کنیم.

در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های رامز نصیری‌صالح به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، مهران اوچی به عنوان رئیس جدید جهاد دانشگاهی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.