سنندج؛

پرداخت 3.5 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی ناوگان مسافربری جاده ای

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس ساز مان راهداری و حل و نقل جاده ای کشور از پرداخت وام هایی کم بهره تا سقف سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس ساز مان راهداری و حل و نقل جاده ای کشور روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در سنندج گفت: این میزان تسهیلات، براساس 70 درصد قیمت خودرو، به صاحبان سواری، مینی بوس و اتوبوس پرداخت می شود.

به گفته وی به منظور کاهش تصادفات جاده ای طرحی برای ساماندهی خدمات مسافربری جاده ای به نام (شبکه سیرهمنام) ابلاغ ‌شده که بخشی از آن در حال اجرا است و متقاضیان تأسیس شرکت، شعبه و نمایندگی در چارچوب این آیین‌نامه اقدام می ‌کنند.

کشاورزیان بر این باور است مهمترین ضعف ناوگان حمل و نقل جاده ای فرسودگی ناوگان مینی بوس کشوراست و این حوزه توان ترمیم خود را ندارد چراکه درآمد صاحبان مینی بوس ها، در حدی نیست که بتوانند حتی اقساط وام های کم بهره را پرداخت کنند.

وی افزود: اگر شرکتی در زمینه نوسازی ناوگان مینی بوس رانی، متقاضی شود این سازمان آمادگی همکاری های لازم را دارد.

کشاورزیان با بیان اینکه نوسازی ناوگان باری کشور نیز در دست اقدام است، بیان کرد: برای این کار، وام هایی به متقاضیان داده می شود که 9 درصد سود آن را خود متقاضی پرداخت می کند.

انتهای پیام/ م ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.