هشدارکنفدراسیون فوتبال آسیادرباره بدرفتاری با داوران؛

AFC هیچ گونه بدفتاری با داوران را تحمل نمی کند

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره نحوه رفتار با داوران به تیم های فوتبال این قاره هشدار داد و اعلام کرد این نهاد هیچ گونه بدفتاری با داوران را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،اتقاقات رخ داده در برخی از بازی های قاره ای ، قاره کهن از جمله دیدار تیم های  ججو یونایتد و اوراواردز در لیگ قهرمانان و دیدار تیم های سرس نگرو فیلیپین و جوهور دارالتعظیم مالزی در جام باشگاه ها (ای اف سی کاپ)  که منجر به تهدید و حتی برخورد فیزیکی با داوران در طول مسابقه شد کنفدراسیون فوتبال آسیا را به واکنش وا داشت. 

در پی این اتفاقات، کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا شامگاه پنج شنبه (دیروز) جلسه اضطراری  تشکیل داد تا به مسائل رخ داده در این رقابت ها بپردازد.
 این کمیته تاکید کرد که  همواره باید سلامت جسمی داوران بازی محترم و محفوظ باقی بماند.
ضمن این که کمیته انضباطی درباره خاطیان این دو مسابقه نیز احکامی صادر کرد.
در این بین فریزال بازیکن دارالتعظیم به دلیل کوبیدن مشت به سینه داور و درگیری با کمک داور و داور چهارم با 12  ماه محرومیت و پرداخت 40 هزار دلار جریمه محکوم شد.
سرمربی این تیم هم به دلیل توهین به داوران مسابقه به پرداخت 7هزار دلار جریمه محکوم شد.
در جریان دیدار ججو یونایتد و اوراوا ردز هم داوران از بدرفتاری بازیکنان بی نصیب نماندند.
دو تیم در پایان بازی باهم درگیر شدند و "چو"  بازیکن ججو که دقیقه 81 از بازی اخراج شده بود وارد معرکه شد ،به سمت داور یورش برد و او را هل داد که این موضوع درگیری را تشدید کرد.
اتفاقات این دیدار باعث شد کمیته انضباطی ای اف سی 6 حکم برای خاطیان این بازی صادر کند.
چو به 6 ماه محرومیت و پرداخت 20 هزار دلار جریمه محکوم شد.بائک  بازیکن  نیمکت نشین ججو هم به دلیل ورود غیرقانونی به میدان مسابقه سه ماه از همراهی تیمش محروم و 15 هزار دلار جریمه شد.

مداخله مسئولان دو تیم در درگیری ها  باعث شد هر دو تیم به پرداخت جرایم نقدی محکوم شوند؛اوراوا 20 و ججو 40 هزار دلار

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد از این به بعد با تیم‌هایی که مسائل انضباطی را رعایت نکنند،و به داوران بیی احترامی کنند  و یا با آنها  برخورد فیزیکی داشته باشند، برخورد بسیار جدی خواهد داشت و تیم‌ها را با جرایم سنگینی روبه‌رو خواهد کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار