تبریز؛

تخصیص 2 میلیارد ریال برای تکمیل زباله گاه مرکزی هریس

فرماندار هریس از تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات متمرکز برای تکمیل زباله گاه مرکزی این شهرستان خبرداد.

تخصیص 2 میلیارد ریال برای تکمیل زباله گاه مرکزی هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  صابر تقویمی در جلسه مدیریت پسماند و مخاطرات زیست محیطی این شهرستان افزود: 2 میلیارد ریال هم به دهیاری های روستاهای گیلدیر وآرباطان برای تکمیل لندفیل آرباطان اختصاص یافته است.
وی، سرعت بخشی در تکمیل زباله گاه مرکزی این شهرستان را خواستار شد و افزود: با توجه به سفارش خرید اقلام موردنیاز برای این پروژه و20هزارمترمکعب خاکبرداری در این طرح ، شهرداری ها و بخشداری های تابعه موظفند طبق قوانین و آیین نامه های موجود پسماند شهری و روستایی را مدیریت کرده و به صورت کامل بهداشتی در این مرکز دفع کنند.
وی، با اشاره به اینکه طرح تفکیک از مبدا زباله یکی از راه های مهم در کاهش تولید زباله و دفع پسماند است ، گفت: با توجه به گردشگرپذیر بودن این شهرستان، زیرساخت های لازم در این خصوص باید فراهم شود.
تقویمی، بر ضرورت حفظ محیط زیست برای تامین امنیت بهداشتی مردم تاکید کرد و از مدیران ادارات و شهرداری های مسئول خواست قوانین مربوط را رعایت و گزارش اقدام های انجام شده را به فرمانداری ارائه کنند.
وی، نیازسنجی مناسب در خصوص هزینه های تفکیک از مبدا، خرید جعبه پسماند وهمچنین انتقال ودفن پسماندهای شهری وروستایی را در جهت میزان مشارکت شهرداران ودهیاران ضروری خواند.
فرماندارهریس ازنحوه مدیریت ورود فاضلاب شهری به رودخانه ها وآلودگی آب سد پارام انتقاد کرد و اهتمام جدی ادارات مربوطه برای رفع این معضل زیست محیطی را خواستار شد.
وی، از انباشت و دفع غیراصولی و پراکندگی زباله های شهری شهرهای، هریس، بخشایش، کلوانق، زرنق و دهیاری های تابعه در مسیر جاده ها و روستا ها انتقاد کرد و برخورد جدی اداره محیط زیست با متخلفان را ضروری دانست.
تقویمی، صیانت از محیط زیست و منابع آب و خاک و بهداشت عمومی جامعه را از اهم وظایف ادارات ذیربط دانست و ادامه داد: باید با هرگونه کوتاهی در این امر خطیر برخورد جدی انجام شود.
وی، با تاکید بر تکمیل طرح لندفیل آرباطان به عنوان مرکز دفع بهداشتی پسماندهای روستایی این شهرستان، ساماندهی و تجمیع دامداری ها برای تامین بهداشت و سلامت مردم، ارتقای سطح دامداری ها از سنتی به نیمه صنعتی و استفاده از شیر جمع آوری شده در واحدهای تولیدی لبنی واقع در شهرک صنعتی بیلوردی را خواستار شد. 
تقویمی همچنین بر دفن متمرکز زباله های روستایی تاکید کرد و افزود: با توجه به مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان روستاهای تا شعاع 50 کیلومتری می توانند از محل دفن زباله شهرها با هماهنگی شهرداران استفاده کنند.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان محیط زیست و منابع طبیعی که فرمودند 'حفظ محیط زیست یک وظیفه ملی است' گفت: مسئله محیط زیست یک مسئله فرابخشی بوده و می بایستی تمامی دستگاه ها و ارگان ها دست به دست هم داده و در حفظ محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.