ایلام؛

680 بیمار نیازمند حمایت نیکوکاران

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: بیش از 680 بیمار مددجو در استان نیازمند و چشم براه کمک افراد خیر و نیکوکار هستند.

680 بیمار نیازمند حمایت نیکوکارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،ضیاء رضایی در جمع تعدادی از مدیران بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام که به مناسبت آغاز هفته اکرام و ایتام برگزار شد، گفت: از این تعداد بیمار حدود 500 نفر از آنها بیماری صعب العلاج داشته که نیازمند نگهداری ، کمک و مساعدت ویژه هستند.
 
وی اظهارکرد: تعدادی از این افراد سالمندانی هستند که هیچکس را برای کمک و مساعدت ندارند و تعدادی نیز افرادی هستند که در اثر حوادث و سوانح دچار مشکل شده و در بستر افتاده اند.  
 
مدیرکل کمیته امداد استان افزود: کمیته امداد ماهیانه برای هر یک از این بیماران 900 هزار ریال هزینه می کند اما مشکلات این بیماران بسیار زیاد بوده و در این زمینه نیاز به مشارکت افراد خیر و نیکوکار برای دستگیری بیشتر از آنها هستیم.
 
رضایی عنوان کرد: با وجود اینکه کمیته امداد خدمات گوناگونی به این خانواده ها ارائه می دهد اما پرداخت هزینه های سنگین پرستاری و درمانی، خرید دارو و تجهیزات پزشکی، پرداخت اجاره مسکن، داشتن هزینه های دانشجویی و مخارج بسیار دیگری موجب شده این خانواده ها هزینه های زیادی را متحمل شوند و کمک های این نهاد برای مخارج زیاد آنها کافی نباشد.
 
وی تاکیدکرد: رهبر معظم انقلاب فرموده اند که بیمار نباید بجز درد بیماری خود، درد دیگری را متحمل شود اما این بیماران مددجو مشکلات و دردهای بسیار دیگری داشته که از جمله این دردها مشکلات مالی و هزینه های سنگین درمانی و مراقبتی است.
 
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآورشد: همه تلاش این نهاد این است که خانواده های نیازمندی که توانایی کار و فعالیت دارند با حمایت این نهاد به توانمندی برسند و از چتر حمایتی امداد خارج شوند.
 
رضایی خاطرنشان کرد: در حالی که چند سال پیش بیش از 20 درصد جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد بوده اند بخاطر اجرای برنامه های توانمندسازی هم اکنون کمتر از هشت درصد جمعیت استان تحت پوشش این نهاد هستند و 12 درصد دیگر به توانمندی رسیده و از چتر حمایتی این نهاد خارج شده اند.
 
در این دیدار مدیران و کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام از طریق پایگاه طرح اکرام در این مرکز اقدام به ثبت نام در طرح اکرام کرده و سرپرستی تعدادی از کودکان استان را عهده دار شدند.
 
22 هزار خانوار در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.  
 
 
انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.