حمایت از صاحبان استعداد برتر و نخبگان در استان بوشهر

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از حمایت صاحبان استعداد برتر و نخبگان بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان در حوزه‌های مختلف خبر داد.

حمایت از صاحبان استعداد برتر و نخبگان در استان بوشهر
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا آذین صبح شنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و اساتید دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه در این جمع علاوه بر اعضای هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس میزبان مجموعه‌ای از فرهیختگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان هستیم، اظهار داشت: به نوبه خود شهادت تعدادی از هموطنانمان در حادثه تروریستی که توسط گروهک وحشت داعش رقم خورد را تسلیت می گویم و امیدوارم در سایه وحدت کشور های اسلامی و تدبیر این دولت سایه این گروهک از سر دنیا برداشته شود.

وی با اشاره به سند راهبردی کشور در امور نخبگان به تعریف نخبگی پرداخت و گفت: نخبه به فردی برجسته و کارآمد اطلاق می‌شود که در خلق و گسترش علم، فناوری، هنر، ادب، فرهنگ و مدیریت کشور در چارچوب ارزش‌های اسلامی اثرگذاری بارز داشته باشد و همچنین فعالیت‌های وی بر پایه هوش، خلاقیت، انگیزه و توانمندی‌های ذاتی از یک‌ سو و خبرگی، تخصص و توانمندی‌های اکتسابی از سوی دیگر، موجب سرعت بخشیدن به پیشرفت و اعتلای کشور شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر در خصوص تعریف استعداد برتر نیز گفت: استعداد برتر به فردی اطلاق می‌شود که با توجه ویژگی‌های ذاتی خود امکان رسیدن به مرحله نخبگی را داراست ولی هنوز زمینه‌های لازم برای شناسایی کامل و بروز استعدادهای ویژه او فراهم نشده است.

وی از حمایت صاحبان استعداد برتر و نخبگان براساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان در حوزه های مختلف خبر داد و تصریح کرد: این سند در چندین فصل مجموعه فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان را ساماندهی می کند.
 
نشست هم اندیشی نخبگان و اساتید دانشگاهی استان بوشهر با موضوع مسئولیت های اجتماعی نخبگان و ارتباط آن با سبک زندگی اسلامی از طرف بنیاد نخبگان استان بوشهر و با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت فرهنگی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.