پکن یک شبکه نظارتی زیر دریایی را در دریای جنوبی چین راه‌اندازی می‌کند

پکن اعلام کرد قصد دارد یک شبکه نظارتی زیردریایی را در دریای جنوبی چین راه اندازی کند.

پکن یک شبکه‌ی نظارتی زیر دریایی را در دریای جنوبی چین راه‌اندازی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، چین اعلام کرد قصد دارد یک شبکه‌ نظارتی زیردریایی را برای اکتشاف در بستر آب‌های مورد مناقشه در شرق و جنوب دریای چین راه‌اندازی کند. این نخستین بار است که چنین شبکه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

«شینهوا» رسانه ملی چین در این خصوص اعلام کرد این پروژه، اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند که در شانگهای تحت تحلیل قرار می‌گیرند. به گزارش این رسانه‌ چینی طرح مذکور در مدت 5 سال تکمیل خواهد شد و هزینه کامل آن 2.1 میلیارد یوان (310 میلیون دلار) خواهد بود.

این اکتشافات در اعماق آب‌های مورد مناقشه دریای جنوبی چین انجام خواهد شد و اطلاعات به دست آمده برای اکتشاف منابع طبیعی یا برای تأمین منافع نیروی دریایی چین یا امنیت ملی این کشور استفاده می‌شود.

اخبار منتشره ماه آوریل درباره یک یگان زیردریایی هسته‌ای در دریای زرد نشان می‌دهد که چین به دنبال اکتشاف در بخش‌های عمیق‌تر دریا است.

ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین و ادعای مالکیت این دریا از سوی پکن باعث به وجود آمدن بحث و جدل‌های زیادی میان این کشور و ویتنام، فیلیپین و مالزی شده است. چین به ایجاد فضای نظامی در این دریا که سودآورترین و شلوغترین کانال کشتیرانی جهان است متهم شده است.

چین همچنین جزایر خود را در «اسپراتلی» ساخته است که سه مورد از آنها فرودگاه‌های نظامی دارند. با اینکه «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در سال 2015 اعلام کرده بود این جزایر را نظامی نمی‌کند اخیراً باندهای پروازی در آنها پدیدار شده است.

راه‌اندازی مرکز نظارت مذکور ممکن است در میان همسایگان چین که نگران توسعه این کشور هستند زنگ خطری را به صدا درآورد.

بنابر گزارش شینهوا این شبکه نظارتی زیردریایی جدید بر محیط زیست و بلایای دریایی نظارت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار