مشهد؛

پیشکار جدید معدن زکریا تعطیل شد

معاون دادستان در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی، گفت: پیشکار جدید معدن زکریا تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، قاضی محمد بخشی محبی افزود: در پی شکایت سازمانهای مردم نهاد وجامعه کوهنوردان و آستان قدس رضوی مبنی بر تخریب و تصرف اراضی موقوفه و کوه‌های زکریا در محدوده کلانتری رضاشهر ونجفی، به بهانه بهره برداری از معدن باتوجه به بازدیدهای سابق و ارایه گزارشهای مکرر به کمیته شناسایی شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور نمایندگانی از راه وشهرسازی، محیط زیست وسایر متولیان مربوطه دستور توقف عملیات تا بررسی بیشتر موضوع داده شد.

وی گفت: با توجه به حجم بالای تخریب‌های صورت گرفته و سابقه این افراد در برداشت نامتوازن از طبیعت و برهم زدن اکوسیستم منطقه و نیز عدم ترمیم خرابی‌ها به منظور حفظ طبیعت ومحیط زیست و پیشگیری از تخریب بیشتر، تا زمان بررسی میزان تخریب‌های انجام شده و ارائه مجوزهای احتمالی، این معدن تعطیل شده و ادوات کار به مکان مناسب منتقل شدند.

معاون دادستان در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی افزود: حتی در صورت داشتن مجوز نیز لازم است آیین نامه زیست محیطی معادن رعایت شود.

قاضی محمد بخشی محبی گفت: در بند ۲ این آیین نامه به لزوم احیا پوشش گیاهی بومی منطقه و ترمیم خرابی‌ها توسط مسبب آن اشاره شده است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.