یزد؛

افزایش 36 درصدی وصول درآمدهای استان یزد

درآمد این استان در سال 1395 به 1272 میلیارد تومان رسیده که نسبت به 1254 میلیارد تومان مصوب، 101.4 درصد وصول شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علی نمازی دبیر ستاد درآمد یزد گفت: در نخستین جلسه ستاد درآمد استان یزد که با حضور استاندار ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، مدیران اقتصادی استان دادستان یزد و مدیرکل اطلاعات استان تشکیل شد افزود: این رقم نسبت به درآمد 935 میلیارد تومانی در سال 1394، 36 درصد افزایش دارد.

 نمازی در تشریح عملکرد سال 1395 آمار عملکرد درآمد استان را به تفکیک در بخش درآمدهای عمومی، مالیاتی، مالکیت دولت، خدمات و فروش کالا، جرائم و خسارات و درآمدهای متفرقه اعلام کرد. 

وی میزان درآمد مالیات های مستقیم استان را شامل اشخاص غیردولتی، حقوق بخش عمومی، حقوق بخش خصوصی، مشاغل، مستغلات، ارث، نقل و انتقال سرقفلی، سهام و املاک، حق تمبر، سفته و اوراق بهادار را 1209 میلیارد تومان اعلام نمود که در قیاس با رقم مصوب 1175 میلیارد تومان، سه درصد رشد نشان می دهد همچنان که این میزان نسبت به عملکرد 94، 39 درصد افزایش دارد.

دبیر ستاد درآمد استان افزود: مالیات حقوق بخش عمومی (دولت) در این مدت 95 میلیارد تومان بوده، در حالی که مالیات مشاغل 50 میلیارد تومان گزارش شده است.

نمازی در ادامه، میزان مالیات‌های غیرمستقیم اعم از مالیات بر ارزش افزوده، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال اتومبیل را 432میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در قیاس با میزان مصوب، 21درصد کاهش یافته است. 

وی همچنین گفت: درآمد وصولی استان در سال 95، مشتمل بر 95 درصد درآمدهای مالیاتی و 5 درصد جرائم و خسارات و خدمات و فروش کالا بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست میزان درآمدهای مصوب سال 1396 استان را 1370 میلیارد تومان ذکر کرد که نسبت به سال 1395، 9.2 درصد افزایش دارد. 

حمیدرضا نصیری زاده افزود: از این میزان 460 میلیارد تومان مربوط به مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی است و 451 میلیارد تومان نیز به مالیات افزایش افزوده اختصاص دارد.
وی در این رابطه از مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بخاطر برگزاری منظم جلسات ستاد در سال گذشته قدردانی کرد.


مدیرکل امور مالیاتی استان هم در این نشست از آغاز توزیع استانی اعتبارات عوارض خبر داد و گفت که با اجرایی شدن قانون برنامه ششم، این امر اجرایی شده است. 

منوچهر اسدی گفت: عوارض شهرستان ها در استان تجمیع می شود و به نسبت 30 درصد دهیاری ها و 70 درصد شهرداری ها بر اساس جمعیت توزیع می شود. 

وی افزود: روند جدید توزیع عوارض به توسعه متوازن شهرستان ها کمک می کند. 

استان یزد با وصول 100 درصدی درآمدها، در زمره 10 استان کشور قرار گرفت که درآمدهای خود را در سال 1395 بطور کامل وصول کرده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار