اراک؛

اجرای سند 2030 متوقف شد

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اجرای سند 2030 متوقف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حجت الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان وعضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با تاکید بر اینکه اجرای سند 2030 در کشور متوقف شده گفت : باید کمیسیون آموزش مجلس به عنوان کمسیون تخصصی این سند را از ابعاد گوناگون مبنایی، محتوایی، حقوقی بررسی کند.

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه  سند ۲۰۳۰ مغایر قانون اساسی‌ است افزود: با وجود سند بالادستی  تحولات بنیادین آموزش و پرورش در کشور  ضرورتی وجود نداشته که سراغ چنین سندی برویم و ابعاد گوناگون سند 2030 باید به صورت موشکافانه بررسی شود.

وی  با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا موضوع را سیاسی کنند، گفت: سیاسی کردن این سند اقدام درستی نیست و خیانت به کشور است و با توجه به اینکه این سند با تعلیم و تربیت در کشور ما در ارتباط است، لذا باید این سند در یک فضای آکادمیک، علمی و به دور از حاشیه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه باید سند 2030 از لحاظ حقوقی نیز با دقت بررسی شود، گفت:  برخی از موافقان این سند معتقدند که این سند توصیه است، اما در 17 جای سند بحث تعهد مطرح شده و آیا با وجود 150 بار تکرار کلمه تضمین و 17 بار تکرار کلمه تعهد، آیا این سند واقعا یک توصیه است و اگر این سند صرفا یک توصیه به کشورهاست، چه ضرورتی دارد که درباره اجرای آن در کشور به آنها گزارش داده شود؟

وی با اشاره به وجود واژگان مشترک مانند خشونت در این سند، تصریح کرد: سوالی که مطرح می‌شود  وباید به آنها پاسخ داده شود این است که آیا آموزش‌های بسیج در مدارس مصداق خشونت است و آیا ترویج فرهنگ شهادت مصداق خشونت است؟

انتهای پیام / ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.