قطر برای اثبات نادرستی اتهامات وارده ، دادستان کل اسبق آمریکا را به خدمت گرفت

دولت قطر در تلاش برای اثبات نادرستی اتهامات وارده به این کشور در مورد حمایت از تروریسم ، دادستان کل اسبق آمریکا را به خدمت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، دولت قطر در تلاش برای اثبات نادرستی ادعاهای همسایگان عرب خود و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درمورد حمایت این کشور از تروریسم، ­جان اشکرافت دادستان کل اسبق آمریکا را در زمان حملات 11 سپتامبر ، به خدمت گرفته است.

بر اساس پرونده ای که روز جمعه در چارچوب « قانون ثبت عوامل خارجی » در وزارت دادگستری آمریکا تشکیل شد، قطر برای یک دوره 90 روزه دو میلیون و 500 هزار دلار به شرکت حقوقی اشکرافت پرداخت خواهد کرد تا بتواند تلاش های این کشور را در جنگ علیه تروریسم و پایبندی آن به مقررات مالی از جمله قوانین و مقررات وزارت خزانه داری آمریکا ثابت کند.

بنا بر نامه ای که مایکل سالیوان شریک اشکرافت در شرکت حقوقی وی در این پرونده ثبت کرده است کار این شرکت اثبات تلاش های موکل خود در زمینه مقابله با تروریسم و پایبندی آن به اهداف تعیین شده در این خصوص است.

قطر پس از اقدام برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی ، بحرین ، امارات عربی متحده و مصر به قطع روابط خودشان با این کشور ، منزوی شده است.

این بحران یک آزمون دیپلماتیک مهم برای آمریکا است که متحد نزدیک کشورهای دخیل در این کشمکش دیپلماتیک به شمار می رود. 

سالیوان در ایمیلی نوشت شرکت اشکرافت به خدمت گرفته شده است تا ثابت کند قطر به تلاش ها برای مقابله با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم پایبند بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار