اهواز؛

گذر خرید گندم در خوزستان از مرز 1 میلیون تن

طبق اعلام تعاون روستایی خوزستان خرید گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان از 1 میلیون و 635هزار تن گذشت.

گذر خرید گندم در خوزستان از مرز 1 میلیون تنبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خوزستان، خرید گندم که از نیمه دوم فروردین ماه در خوزستان شروع شده ، همچنان ادامه دارد و بخش مهمی از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به سیلوهای سرپوشیده و انبارهای روباز استان انتقال یافته است.

بر این اساس تاکنون بیش از 90درصد گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان خوزستان خریداری شده و فقط مقدار کمی باقی مانده که در حال انتقال به مراکز خدمات روستایی و سیلوهای گندم می باشد.

هرکیلوگرم گندم معمولی 13هزار ریال و گندم دورم 13هزار و 300ریال است که به صورت نقدی از کشاورزان خریداری و توسط شعب بانک کشاورزی به حساب آنان واریز می شود.

پیش تر سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرده بود در سال زراعی 96- 95حدود یک میلیون و 700هزار تن گندم در استان تولید شود که از این میزان 1 میلیون 200هزار گندم مازاد برنیاز کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

مصرف سالانه گندم در استان 4.7میلیون نفری خوزستان 600هزار تن است و بقیه گندم تولیدی استان مازاد بوده و به سایر استان های کشور انتقال می یابد.

تاکنون استان خوزستان از نظر خرید گندم به نرخ تضمینی رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

استان خوزستان با تولید سالانه 14.5میلیون تن محصولات کشاورزی ، باغی و آبزیان به ارزش بیش از 60هزار میلیارد ریال تولید می شود که از این حیث رتبه نخست را در کشور دارا می باشد.

سازمان جهادکشاورزی خوزستان پیش بینی کرده است با اجرای کامل طرح 550هزار هکتاری مقام معظم رهبری ، میزان سالانه تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم خیره کننده 25میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.