لرستان؛

توسعه نیافتگی استان دلیل ایجاد بیکاری

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی گفت: وقتی امروز به نقطه عطف بیکاری می ‎ رسیم، واحدهای تولیدی تعطیل می ‎شوند بدانید مسیر توسعه را طی نکردیم و معلوم است کسی که فرمان دستش است دارد راه را اشتباه می ‎ رود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ملکشاهی راد گفت: امروز گرفتار بی ‎برنامگی هستیم و باید تجدید نظر اساسی در توسعه با نگاه علمی داشته باشیم.
 
ملکشاهی‌راد افزود: استان در مسیر رشد است، ولی هنوز زیرساخت برای توسعه مهیا نیست در حالیکه توسعه چهار مولفه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد.
 
وی با تاکید براینکه دولت‌ها بر اساس نگاه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور برنامه می‌نویسند گفت: امروز مشکل طراحی هدف‌های توسعه را داریم و توسعه به عنوان برنامه مدونی در کشور تدوین نشده و مجلس و دولت سند واحدی در رابطه با توسعه ندارند.
 
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس با بیان اینکه لرستان ممکن است در بخش ‎ هایی نظیر جاده، بزرگراه، راه آهن در مسیر رشد قرار گرفته باشد، اما در حوزه آب چه وضعیتی دارد افزود: لرستان در مسیر رشد قرار گرفته نه توسعه، در حالیکه توسعه باید همه جانبه باشد، ما هنوز نتوانسته ایم قطره‌ای آب در بخش کشاورزی و از ذخیره سدسازی استفاده کنیم به طوری که هنوز شبکه‌های آبیاری در سد ایوشان خرم‌آباد اجرایی نشده و ثروتی بوده که معطل باقی مانده است.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه سیستم ارزیابی برنامه وجود ندارد و در کلان برنامه‌ریزی توسعه باید تجدید نظر شود گفت: امروز در حوزه علم و فناوری، تکنولوژی و حوزه نظامی پیشرفت داریم و قدرت نظامی خود را به رخ دنیا کشیده ‎ ایم و موفقیت در این عرصه بخاطر این است که این مساله در اختیار سیاسیون نیست.
 
این نماینده مجلس افزود: وقتی معیار درستی برای انتخاب مدیریت وجود ندارد و مدیریت بر اساس هدف‌های سازمانی محقق نمی‌شود چطور می ‎ توان از آن مدیر انتظار مدیریت درست در راستای رسیدن به اهداف توسعه داشت.
 

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار