همدان؛

صادرات بیش از 14میلیون دلاری صنایع دستی از استان

معاون صنایع دستی استان همدان گفت: پارسال 14 میلیون و 255 هزار دلار صنایع دستی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

صادرات بیش از 14میلیون دلاری صنایع دستی از استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علیرضا قاسمی اظهار داشت: صنایع دستی استان با یک میلیون و  452 هزار دلار و سهمی برابر ۶.۶ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان اعطای لقب شهر جهانی سفال به لالجین صادرات سفال نیز در استان افزایش یافته است، گفت: سفال به عنوان پنجمین کالای صادراتی استان قلمداد می‌شود که بالغ بر یک میلیون و 139 هزار دلار از همدان صادر شده است.

قاسمی بیان کرد: سفال لالجین 5.2 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است و در بخش صنایع دستی شش  قلم کالای صادراتی به کشورهای آمریکا و عراق صادر شده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: 41 قلم کالا در دو ماهه نخست سال 96 از استان همدان به 12 کشور جهان شامل آمریکا، ایتالیا، کنیا، روسیه، ارمنستان، ترکمنستان، آذربایجان، کویت، بنگلادش، پاکستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته صادرات 47 قلم کالا به  17 کشور بوده است گفت: سال گذشته 14 میلیون و 255 هزار دلار صنایع دستی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است و همدان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه تولید صنایع دستی محسوب می‌شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت‌های استان همدان بوده و تمامی تلاش بر افزایش میزان صادرات صنایع دستی به‌کار گرفته شده است.

وی اظهار داشت:  36 هزار نفر در حوزه صنایع دستی همدان فعال هستند که در رشته‌های مختلفی مانند سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی، چرم، گلیم، سازهای سنتی، سنگ، صنایع دستی فلزی، مرواربافی و سایر رشته‌ها فعالیت دارند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه در این حوزه 22 هزار کارگاه صنایع دستی در همدان وجود دارد که بر اساس برنامه ششم توسعه باید به 45 هزار کارگاه برسد گفت: بیشترین کارگاه‎های صنایع دستی مربوط به سفال، منبت و چرم است که بیشترین کارگاه های سفال در لالجین و  منبت نیز در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر وجود دارد.

قاسمی بیان کرد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای آثار فاخری در حوزه صنایع ‌دستی است که با معرفی آن می‌توان، فرصتی برای جذب گردشگر و بازار فروش به دست آورد.
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار