کرمانشاه؛

برنامه ریزی برای خدمات رسانی مطلوب به زوار عتبات عالیات

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه به برنامه‌ریزی برای استفاده از مرز خسروی برای تردد زوارعتبات عالیات در اربعین امسال تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار بهمن ریحانی پیشنهاد کرد: برای ارائه مطلوب خدمات به زوار عتبات عالیات در اربعین پیش رو هریک از شهرستان‌های استان یک مسئولیت مشخص را بر عهده گرفته و مسئولان آن شهرستان به منظور رفع مشکلات جزئی احتمالی در حوزه های مختلف نظیر ترافیک، ترابری، پارکینگی و... از تجربیات مسئولین استانهای دیگری مثل ایلام که تجربه تردد زوار عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند، استفاده کنند.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی مجموعه سپاه استان در حوزه اسکان زوار عتبات عالیات در ایام اربعین امسال، اظهار کرد: در شهرستان های کرمانشاه و سرپلذهاب  آمادگی کامل برای اسکان  زوار عتبات عالیات داریم. در شهرستان قصرشیرین نیز در زمینه اسکان آمادگی داریم، هرچند این آمادگی به  مطلوبیت دو شهرستان دیگر نیست.

وی با بیان اینکه در استان ظرفیت اسکان بین شش تا هفت هزار نفر در قالب اردوگاه ها و اماکن اقامتی راهیان نور فراهم است اضافه کرد: در شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب آمادگی استفاده از ظرفیت های اردوگاهی راهیان نور به اندازه اسکان شبانه سه هزار نفر را داریم، اما این ظرفیت پاسخگوی ایام اربعین نخواهد بود.

 ریحانی یادآوری کرد: هر ساله در ایام بزرگداشت عملیات بازی دراز تجربه اسکان نزدیک به 20 هزار نفر از هموطنانمان را در استان داریم، اما در این ایام از ظرفیت های اسکان آموزش و پرورش نیز استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: به منظور  در ایام اربعین  علاوه بر استفاده از ظرفیت اسکان مدارس، باید در دو و یا سه نقطه از استان اردوگاه‌های هلال احمر برپا شود.

ریحانی در ادامه با بیان اینکه این حجم زیاد از حضور مردم در مراسم اربعین یک فرصت خوب برای انجام کار فرهنگی است، افزود: باید از این فرصت در جهت نهادینه کردن فرهنگ عاشورا که همان فرهنگ ایثار و شهادت است، بهره گرفت.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار