کویتی‌ها با قطری‌ها اعلام همبستگی کردند/ دعوت برای گذراندن تعطیلات عید فطر در دوحه

گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کویت با به راه انداختن هشتکی همبستگی مردم کویت با قطر را ابراز داشته و خواهان شکسته شدن محاصره این کشور شدند.

همبستگی کویتی‌ها با قطری‌ها/ دعوت برای گذراندن تعطیلات عید فطر در دوحهبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، کاربران کویتی هشتکی با عنوان تعطیلات عیدفطردرقطر به راه انداختند که در فهرست بیشترین هشتکی هایی قرار گرفت که کاربران کویتی در آن نظر دادند.

گروهی از شهروندان کشور عمان نیز همراهی خود را با این هشتک ابراز داشتند.

این هشتک خواهان شکسته شدن محاصر اعمال شده برخی کشورهای عربی علیه قطر است.

شمار زیادی از کاربران با این هشتک همراهی کرده‌اند؛ به گونه‌ای که از زمان راه اندازی آن بیش از 17 هزار نفر در آن نظر داده اند.

این کاربران ابراز خوشبینی کردند که بحران حل شود و از خویشتنداری مردم قطر در اظهار نظر در شبکه‌های اجتماعی از آغاز بحران ستایش کردند.

کاربران قطری نیز از کاربران این هشتک استقبال کرده و برخی از آنها مهمترین محل های دینی قطر را منتشر کردند.

همزمان برخی شرکت های قطری نیز اطلاعیه هایی را منتشر کرده و اعلام کردند که مسافران به قطر را در طول مسیر فرودگاه رایگان منتقل می کنند. برخی از آنها نیز از خطوط هوایی قطر خواستند که برای مسافران به قطر تخفیف بدهد.

یکی از کاربران از جمله در این هشتک نوشته است: برای من مایه افتخار است که عید سعید فطر را در قطر باشم. گذرنامه ها را آماده می کنیم و من و مادرم آماده سفر به دوحه هستیم.

کاربری قطری نیز در این هشتک نوشت که خودروهای لیموزین را رایگان در اختیار اهالی کویت در طول عید سعید فطر می گذارد.

امارات، عربستان، مصر، بحرین و برخی دیگر از کشورهای عربی روز دوشنبه روابط دیپلماتیک با قطر را بعد از دو هفته کشمکش رسانه‌ای، قطع کرد.

این کشورها قطر را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی خود متهم کردند.

در مقابل، قطر نیز گفت که این کشورها خواهان اعمال قیمومیت بر قطر هستند اما این کشور مستقل است و از کسی دستور نمی گیرد.

درپی تشدید تنش ها و بسته شدن حریم هوایی و دریایی و زمینی این کشورها با قطر، امیر کویت برای میانجیگری وارد عمل شد که این میانجیگری نیز به نتیجه نرسید.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار