بدهی ۹ هزار میلیاردی سازمان‌های بیمه گر به مراکز درمانی

معاون درمان وزارت بهداشت از بدهی ۹ هزار میلیاردی سازمان‌های بیمه گر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خبر داد.

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مطالبات بیمارستان‌ها و تعویق پرداخت آن‌ها از سوی سازمان‌های بیمه گر گفت: در حال حاضر مراکز درمانی به خصوص بیمارستان‌های وزارت بهداشت مطالبات عمده‌ای از سازمان‌های بیمه گر دارند.

وی ادامه داد: مجموع مطالبات ما از سازمان‌های بیمه گر بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان است که این میزان بدهی سازمان‌های بیمه گر به مراکز درمانی مشکلات متعددی برای ارائه خدمات به مردم ایجاد کرده است.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: بیمارستان‌ها باید برای خدمات اقامتی و پزشکی از بازار ارائه خدمات و کالا، تجهیزات و خدمت‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند علاوه بر این هزینه‌های مربوط به انرژی، ارتباطات، آب و سایر هزینه‌های این چنینی را باید به روز پرداخت کنند.

وی بابیان اینکه پرداخت نشدن مطالبات مراکز درمانی از سوی سازمان‌های بیمه گر، کار اداره بیمارستان‌ها را بسیار دشوار کرده، گفت:مدیران، پرستاران، پزشکان و کارمندان در مراکز درمانی تحت فشار هستند.

آقاجانی افزود: به همین منظور ما از تمام خدمتگزاران این مراکز درمانی قدردانی می‌کنیم، زیرا علی رغم آنکه ۹ ماه تعویق پرداخت مطالبات به بیمارستان وجود دارد کماکان کادردرمانی سعی می‌کنند با کیفیت خدمات را ارائه کرده و بار این مشکلات به مردم منتقل نشود.

وی با بیان اینکه بخشی اعظمی از این مطالبات مربوط به تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت است، عنوان کرد: بخشی از مطالبات در اسفند پرداخت شده روند پرداختی در سال جدید مناسب نیست و عمده این ۹ هزار ملیارد تومان مربوط به سال ۹۵ است وهیچ سازمان بیمه گری در سال ۹۶ پرداختی نداشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سازمان‌های بیمه گر مطالبات ۷ ماه از سال ۹۵ را پرداخت نکرده اند که امیدواریم فکر عاجلی در این زمینه شود تا بیمارستان‌ها از مشکلات خارج شوند.

وی با بیان اینکه وزیربهداشت این موضوع را در جلسات هیات دولت به طور مکرر مطرح کردند، یادآور شد: امیدواریم که با کمک سازمان برنامه و بودجه، هیات دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد کاهش مشکلات در پرداخت سریع‌تر مطالبات باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار