تقریبا در هر ساعت یک نفر در یمن بر اثر وبا می‌میرد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که بیماری همه گیر وبا همانند آتش سوزی در سراسر یمن گسترده شده و در مجموع تعداد افرادی که به این بیماری مشکوک هستند، 100 هزار نفر است.

تقریبا در هر ساعت یک نفر در یمن بر اثر وبا می‌میرد به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به نوشته روزنامه دیلی میل، موسسه آکسفام با اشاره به این مساله که این بیماری جمعیت 27 میلیونی یمن را تهدید می‌کند، گزارش داد که در مجموع 798 تن به دلیل ابتلا به این بیماری که 19 استان از 22 استان این کشور را درگیر کرده، مرده‌اند که با مرگ تقریبا یک نفر در هر ساعت از 27 آوریل 2017 برابری می‌کند.

در دو سال گذشته، عربستان و شرکای منطقه‌ای آن حوثی‌های یمن را مورد حمله قرار داده‌اند و تحریم‌های اقتصادی و بلوکه کردن راه‌های دریایی و هوایی باعث شده تا یمن با کمبود مواد غذایی و دارویی روبه‌رو شود و این غیرنظامیان هستند که بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی گزارش داده که 46 درصد موارد مربوط به ابتلا به وبا در یمن کودکان زیر 15 سال هستند. شیوع وبا اوضاع بدی را در یمن و برای کودکان این کشور به وجود آورده است. اکر کودکانی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، سوءتغذیه هم دارند.

نماینده یونیسف در یمن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ امروز زندگی برای کودکان در یمن سخت شده و آنها برای زنده ماندن با وبا، سوءتغذیه و خشونت‌های مداوم در کشور دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر آکسفام در یمن نیز گفت: وبا را می‌شود به راحتی درمان کرد اما زمانی که جنگ ادامه داشته باشد این مساله سخت می‌شود. کمک‌های زیادی باید به یمن برسد. مدافعان این جنگ از غرب و کشورهای خاورمیانه باید بر طرف‌های درگیر در یمن فشار وارد آورند تا با آتش بس به منظور کمک رسانی به مردم و رسیدگی به بهداشت موافقت کنند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار