ایرانشهر؛

وجود بیش از 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در ایرانشهر

‌مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: شرایط آب و هوایی مساعد ایرانشهر‌، این منطقه را مستعد 15 تا 18 چین برداشت در سال کرده است و بطور متوسط از هر هکتار بیش از 15 تن یونجه حاصل می‌شود.

وجود بیش از 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در ایرانشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،شاه ولی  در این رابطه افزود: 10 درصد از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد.
 
وی بیان کرد: 50 درصد محصول یونجه این شهرستان به صورت خشک برای غذای دام به سایر استان‌‌های کشور از جمله خراسان جنوبی، شمالی و رضوی ارسال می شود.
 
مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر در ادامه افزود: شرایط آب و هوایی مساعد ایرانشهر‌، این منطقه را مستعد 15 تا 18 چین برداشت در سال کرده است و بطور متوسط از هر هکتار بیش از 15 تن یونجه حاصل می‌شود.
 
شاه ولی همچنین در خصوص پرورش دام در این منطقه نیز گفت: پرورش دام سبک و سنگین به دلیل علوفه کافی در این شهرستان رو به افزایش است، بطوری‌که بیش از 210 هزار راس دام سبک و 29 هزار راس دام سنگین در ایرانشهر نگهداری می‌شود.
 
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر همچنین افزود: تعداد افراد فعال در کار کاشت، داشت و برداشت یونجه در ایرانشهر بیش از 500 نفر است.
 
وی خاطرنشان کرد: ایرانشهر دارای بیش از 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در ادامه به موقعیت مناسب این شهرستان در خصوص تولید میوه‌های جالیزی نیز گفت: این شهرستان در رابطه با کشت و تولید خربزه و هندوانه نیز در استان ممتاز است.
 
وی تصریح کرد: بیش از 500 هکتار از اراضی کشاورزی ایرانشهر به کشت طالبی و خربزه اختصاص دارد.
 
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار