بلاتکلیفی انتخابات شورای شهر

انتخابات شورای آبادان همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛عضو معتمد مردم آبادان در هیئت اجرایی انتخابات گفت: در صورتی که هیئت نظارت استان تکلیف انتخابات شورای اسلامی آبادان را مشخص نکند، معتمدین مردم در هیات اجرایی مجبور به استعفا می شوند.
 
غلامحسن هرمزی  در حاشیه برگزاری جلسه هیئت اجرایی آبادان در خصوص دلیل تاخیر در اعلام نتایج بازشماری آرای انتخابات شورای شهر آبادان افزود: هیئت نظارت استان خوزستان باید جوابگوی افکار عمومی بوده و هرچه سریعتر نتیجه نهایی انتخابات آبادان را اعلام کند.
 
 وی، ضمن انتقاد از تاخیر در اعلام رسمی نتایج انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی آبادان گفت: در روز ۲۹ اردیبهشت در هر شعبه اخذ رای، ۱۷ نفر از عوامل اجرایی در روند رای گیری مردم فعال بودند و همین افراد نیز کار شمارش آراء مردم را به انجام رساندند. در پای هر صندوق نمایندگان فرماندار، کاندیداها، شورای نگهبان و هیئتهای نظارت و اجرایی حضور داشتند و نظارت کافی در شمارش آراء مردم انجام شد.
 
 هرمزی با اشاره به شمارش آرا و اعلام نتایج از سوی فرمانداری آبادان تصریح کرد: در پی اعتراض برخی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر، هیئت نظارت درخواست بازشماری ۳۰ صندوق رای را داشت که صندوق ها در اختیار هیئت نظارت قرار گرفت.
 
 به گفته وی، پس از بازشماری ۳۰ صندوق مورد نظر کاندیداها، هیئت نظارت از نبود مشکل در شمارش ۱۶ صندوق و وجود ابهام در مورد شمارش ۱۴ صندوق دیگر خبر داد.
 
عضو معتمد مردم آبادان در هیئت اجرایی انتخابات افزود: در بازشماری مجدد ۱۴ صندوق نیز مغایرتی با شمارش اولیه وجود نداشت و تغییر در رتبه بندی کاندیداها ایجاد نشد.
 
 هرمزی، خواستار اعلام رسمی صحت انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان از سوی هیئت نظارت استان خوزستان شد و اظهار کرد: هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان از سوی افکار عمومی مردم تحت فشار است و نتایج انتخابات می بایست هرچه سریعتر اعلام شود.
 
 وی تصریح کرد: در صورتی که هیئت نظارت استان تکلیف انتخابات شورای اسلامی آبادان را مشخص نکند معتمدین مردم در هیئت اجرایی مجبور به استعفا از سمت خود خواهند شد.
 
 وی یادآور شد: پاسداری از رای مردم، یک وظیفه و حق الناس است و هیئت اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر آبادان تاکنون همکاری لازم را با هیئت نظارت داشته است.
 
به رغم گذشت ۲۲ روز از برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور هنوز نتیجه انتخابات در آبادان مشخص نشده و این موضوع گلایه مردم و کاندیداها را در پی داشته است.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.