اصفهان؛

افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت گوشت قرمز در بازار

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان گفت: در نیمه ماه مبارک رمضان امسال به دلیل کمبود دام زنده در اصفهان، نرخ گوشت قرمز نسبت به هفته اول رمضان یک‌هزار تومان افزایش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا انصاری  بارندگی‌ها و علوفه زیاد در سال جاری را از دلایل اصلی کمبود دام زنده در استان اصفهان دانست و اظهار داشت: با سرسبزی مراتع، عشایر برای پرواری گوسفندان از فروش دام زنده خودداری می‌کند تا با وزن و قیمت بالاتر بفروشند.

وی ادامه داد: در فصل بهار با جابجایی گله‌داران در مناطق ییلاق و قشلاق، فاصله زمانی رسیدن دام برای فروش و کشتار اندکی طولانی‌تر شده و این سبب گرانی نرخ دام سبک می‌شود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در اصفهان اندکی با کمبود دام سبک به دلیل جابجایی عشایر در مناطق قشلاق و ییلاق مواجه هستیم، افزود: قبل و در ابتدای ایام رمضان اعلام کردیم که با کمبود و گرانی دام زنده احتمال افزایش ۲ درصدی نرخ گوشت قرمز در قصابی‌های اصفهان است.

وی بیان داشت: در حال حاضر گوشت گوسفند بدون دنبه با قیمت ۴۱ هزار تومان و با دنبه با نرخ ۳۸ هزار و ران گوساله ۳۷ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان و راسته گوسال با نرخ ۳۶ هزار تومان درب قصابی‌های اصفهان فروخته می‌شود.

انصاری همچنین ادامه داد: ران شتر با قیمت ۴۱ هزار تومان و مخلوط آن با نرخ ۳۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در هفته اول ماه مبارک رمضان قیمت گوشت گوسفند با دنبه ۳۶ هزار، گوسفند بدون دنبه ۴۰ هزار، ران گوسفند ۴۲ هزار تومان، همچنین نرخ ران گوساله ۳۷ هزار تومان، گوشت شتر با کوهان ۳۴ هزار تومان، بدون کوهان مخلوط ۳۸ هزار تومان و ران شتر ۴۰ هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به اینکه نرخ دام زنده در ابتدای ماه رمضان ۱۶ هزار تومان بود، افزود: در حال حاضر قصابان دام زنده را ۱۷ هزار تومان خریداری می‌کنند که با احتساب حمل و نقل، هزینه‌های کشتار ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان برای فروشندگان گوشت قرمز تمام می‌شود.

وی گفت: با کمبود و گرانی دام زنده، موظف هستیم برای عدم خسارت قصابان نرخ‌ها را اندکی افزایش دهیم، زیرا نمی‌توانیم از جیب بدهیم.

انصاری در پاسخ به سوالی که آیا کمبود دام زنده به غیر از صادرات می‌تواند به دلیل قاچاق هم باشد و اینکه با چه قیمتی عرضه می‌شود، افزود: از قاچاق و صادارت دام زنده اطلاع ندارم.

وی پیرامون اینکه آیا شیوع بیماری تب کنگو بر گرانی و کمبود دام زنده تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: جواب این سوال را باید از دست‌اندرکاران پرسید و سازمان جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام استان اصغهان جوابگو باشند.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز اصفهان با اشاره به عرضه گوشت وارداتی در بازار اصفهان، گفت: قرار بود برای حفظ تعادل بازار، گوشت از ارمنستان وارد اصفهان شود، اما هنوز گوشتی به استان نیامده و فقط گوشت قرمز داخلی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی پیرامون عدم واردات گوشت ارمنستان به اصفهان، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام استان باید درخواست واردات این نوع گوشت را اجرایی و بین قصابان شهر اصفهان توزیع کند.

انصاری در پاسخ به اینکه واردات و توزیع گوشت ارمنستان چه تاثیری بر قیمت‌ گوشت قرمز داخلی در اصفهان دارد، افزود: چنانچه این نوع گوشت وارد شود، احتمال دارد گوشت قرمز مصرفی داخل ۲ تا ۳ هزار تومان ارزان‌تر شود.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار