رشت؛

کشف ادوات شکار و صید غیر مجاز

4 رشته تور سالیک شکار و صید غیر مجاز در شفت کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: در چند روز گذشته 4 رشته تور سالیک و 107 قطعه ماهی از متخلفان صید کشف و ضبط شد.
 
رضا زمانی از اجرای عملیات گشت و کنترل با متخلفان محیط زیست در این شهرستان خبر داد و افزود: استفاده از تور زیر آبی و تور پرتابی سالیک به عنوان روشهای ممنوعه صید ماهیان در رودخانه های استان است و این نوع صید موجب نابودی نسل ماهیان رودخانه ای خواهد شد.
 
 وی اعلام کرد : در راستای بهره برداری پایدار خردمندانه از آبزیان و کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره برداری از آبزیان است متقاضیان می توانند برای اخذ پروانه صید ماهی با قلاب در رودخانه های شهرستان از خرداد ماه به مدت 2 ماه به اداره محیط زیست مراجعه کنند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: همچنین در عملیات گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز از منزل مسکونی کشف و ضبط شد و همچنین درعملیات گشت در مناطق شهرستان یک قبضه اسلحه مجاز دو لول  نیز بدست آمد که در این راستا همه متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
 
   رضا زمانی تصریح کرد: با اشاره به برخورد جدی و قاطع مأموران یگان حفاظت محیط زیست با مسببان تخریب طبیعت و محیط زیست از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست می شود در صورت مشاهده هر گونه اقدامی که موجب تهدید و یا تخریب محیط زیست می شود مراتب را به شماره تلفن 34786359 ، اداره حفاظت محیط ریست شهرستان شفت اطلاع دهند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.